Gå til innhold

Hvordan finne administrator passord i bios?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har fått et lite problem jeg trenger litt hjelp med.

Jeg har XP på en partisjon å la in Vista på en annen, men etter å brukt vista i noen dager vil jeg slette begge å legge in en clean install av vista.. Men når jeg booter fra xp cden så kommer det opp i bios at jeg må skrive inn administrator passord for å kunne formatere partisjonene osv.. prob er at det passordet jeg har funker tydelighvis ikke.. så jeg må finne det som evt butikken jeg kjøpte pcen i har satt som pass eller hva som har skjedd. jeg vet det går ann å finne det i bios men jeg hukser ikke hvordan. kan noen hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei, jeg har fått et lite problem jeg trenger litt hjelp med.

Jeg har XP på en partisjon å la in Vista på en annen, men etter å brukt vista i noen dager vil jeg slette begge å legge in en clean install av vista.. Men når jeg booter fra xp cden så  kommer det opp i bios at jeg må skrive inn administrator passord for å kunne formatere partisjonene osv.. prob er at det passordet jeg har funker tydelighvis ikke.. så jeg må finne det som evt butikken jeg kjøpte pcen i har satt som pass eller hva som har skjedd. jeg vet det går ann å finne det i bios men jeg hukser ikke hvordan. kan noen hjelpe meg?

8647446[/snapback]

Jeg har en løsning på hvordan du kan få til et administrator passord :thumbup:

dette gjøres via cmd og ikke i bios...

gå på startmenyen og velg "kjør" , derreter skriver du inn cmd og trykker enter.

når du har kommet inn i cmd, så skriver du inn: net user

(da vil du få en oversikt over brukere på pcen)

ogå skriver du inn navnet på brukeren du vil bytte passord på: f.eks chizzo *

(viktig!! du skriver inn brukeren, mellomrom også *. også trykker du enter)

nå får du beskjed om hva du vil at passordet skal være, og du trenger ikke å skrive inn det forrige passordet!! du bare skriver noe, også får du beskjed om å skrive det om igjen og vips! så har du bytta passordet :D

www.youtube.com er det bare å søke på "cmd password" eller noe.. så finner du en video guide ;)

si ifra hvis du støter på problemer!

Skrevet

last ned DENNE FILA er et image. svi den ut på en cd plate. pakk i plata. boot opp plata og la den kjøre til den er ferdig (tar ca 5minutter) så finner den alt av passord og insformasjon fra pcn du trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...