Gå til innhold

Hvordan finne administrator passord i bios?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått et lite problem jeg trenger litt hjelp med.

Jeg har XP på en partisjon å la in Vista på en annen, men etter å brukt vista i noen dager vil jeg slette begge å legge in en clean install av vista.. Men når jeg booter fra xp cden så kommer det opp i bios at jeg må skrive inn administrator passord for å kunne formatere partisjonene osv.. prob er at det passordet jeg har funker tydelighvis ikke.. så jeg må finne det som evt butikken jeg kjøpte pcen i har satt som pass eller hva som har skjedd. jeg vet det går ann å finne det i bios men jeg hukser ikke hvordan. kan noen hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har fått et lite problem jeg trenger litt hjelp med.

Jeg har XP på en partisjon å la in Vista på en annen, men etter å brukt vista i noen dager vil jeg slette begge å legge in en clean install av vista.. Men når jeg booter fra xp cden så  kommer det opp i bios at jeg må skrive inn administrator passord for å kunne formatere partisjonene osv.. prob er at det passordet jeg har funker tydelighvis ikke.. så jeg må finne det som evt butikken jeg kjøpte pcen i har satt som pass eller hva som har skjedd. jeg vet det går ann å finne det i bios men jeg hukser ikke hvordan. kan noen hjelpe meg?

8647446[/snapback]

Jeg har en løsning på hvordan du kan få til et administrator passord :thumbup:

dette gjøres via cmd og ikke i bios...

gå på startmenyen og velg "kjør" , derreter skriver du inn cmd og trykker enter.

når du har kommet inn i cmd, så skriver du inn: net user

(da vil du få en oversikt over brukere på pcen)

ogå skriver du inn navnet på brukeren du vil bytte passord på: f.eks chizzo *

(viktig!! du skriver inn brukeren, mellomrom også *. også trykker du enter)

nå får du beskjed om hva du vil at passordet skal være, og du trenger ikke å skrive inn det forrige passordet!! du bare skriver noe, også får du beskjed om å skrive det om igjen og vips! så har du bytta passordet :D

www.youtube.com er det bare å søke på "cmd password" eller noe.. så finner du en video guide ;)

si ifra hvis du støter på problemer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...