Gå til innhold

Viksund 660 tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har tenkt til å bygge om min Viksund 660 litt, og trenger noen tips til hva som kan være lurt å gjøre.

Hadde også vært kult hvis dere som har Viksund 660 bilder kan poste dem ut her, takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har sett litt mere båt sånne båter nå, og du vil bygge igjen der hvor det er/var kallesje akter du?

Er jo litt begrenset hvor pent det kan bli å bygge igjen med forskjellige typer materiale da, båten er forholdsvis "rund" overalt. Og det som du evt bygger vil jo bli litt mere firkanta om du skjønner hva jege mener..

Men det er jo mulig å tette båten helt i fast materiale.

2-3mm tykke aluminiumsplater og ett sveiseapparat, lakk/maling ett ferdig "hus".

vannfast-kryssfiner er også en mulighet og male/lakke ett ferdig "hus"

vanlig kryssfiner, og kjøpe noen kvadrat glassfibermatte og plaste og sparkle og pusse og male/lakke ett ferdig "hus"

Kommer mye ant på fingerferdigheten, men alt kan jo læres, samt pris da selvfølgelig.

Er no en som holder på å "shine opp" skuta si her, ser nå ut til å bli pent innvendig dette her. viksund 660

Endret av KenBjork
Skrevet

Hvis du ser på første bildet der i den annonsen, så mener jeg å lage en vegg med dør fra styrehustaket og ned. Må nok utvidet styrehuset litt bakover også, siden det er skrått.

Skrevet

ok, skjønner delvis tanken.

Hva om du bruker vannfast finer da, og lakker det hvit etterpå..

Og bygger alla noe slik utseende som kallesjen er på bildet her, med vegg og dør som går til dørken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...