Gå til innhold

Kulturo: Zodiac


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var god nok denne filmen her, men den føltes dog ikke 5 minutter lang ;) Zodiac var tidvis mesterlig regissert, men jeg må innrømme at jeg begynte å kjede meg en 30-40 minutter rundtomkring midtpartiet, og skulle gjerne ønsket meg en to-timers versjon. Det er først i enkeltscener (også trukket frem av anmelder) der Fincher frir til tilskuerens paranoia at filmen er i sitt ess.

Lenke til kommentar

Så filme på kono forrige søndag. Må innrømme at den skuffet på en del punkter.

Skuespillerprestasjoner og miljøskildringene fra 60 og 70 tallet er mesterlige.

Men har problemer med å forstå finchers valg av screenplay, er dette det han har villet

bruke 5 år av livet sitt på å fortelle? For de av oss, inkludert undertegnede, som har vært fasinert og har kjennskap til zodiac saken fra før, blir filmen en 3 timer lang oppramsning av en a til b tidslinje. Ser for meg at en middels Tv Norge versjon hadde levert samme vare. Et annet irritasjonsmoment er finchers til tider schzofrene visuelle stil.

De stilrene og gjennomførte kamerafiltrene og datanimasjonene fra se7en og fightclub, virker forstyrrende de få gangene de opptrer i en ellers nedtonet teknisk film.

Men bevares, det er nok av enkeltscener hvor dialog og samspill hever filmen opp på høyt nivå og forgjengelig magi.

Fincher kommer nok sterkt tilbake, og eg skal stå først i køen...igjen :)

 

Terningkast 4

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...