henrik32 Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 (endret) Kommer dette: Mangler nødvendige enhetsdriver for CD/DVD-stasjen. Hvis du har driveren på en diskett, DC, DVD eller USB-flash-enhet, setter du den inn nå. Har en NEC ND-3520A, finner ikke noe driver:S har aldri hatt bruk for noe driver på denne på XP eller... Trenger ideer Endret 17. mai 2007 av henrik32
wiberos Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Kan det være at Dvd og HD er tilkoplet en kontroller hvor pending mellom Master- slave forhold kommer aldri til enighet? Hva har du av HW-HK?
henrik32 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Skrevet 17. mai 2007 gigabyte DS4 P35 250gb western digital hva mener du jeg må stille på da?
wiberos Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 (endret) gigabyte DS4 P35250gb western digital hva mener du jeg må stille på da? 8633998[/snapback] Jeg må laste ned og lese manualen. Kanskje det er ikke noe som man kan stille men at du kanskje finne en annen løsning vedrørende fra hvor installsjons filer skal leses fra. Endret 17. mai 2007 av wiberos
henrik32 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Skrevet 17. mai 2007 ok, finner ikke ut hva jeg skal gjøre jeg nei, har ingen annen drive å installere gjennom eller så.. Kan det være at det ikke er noen driver som passer for Vista for denne driven? :S
wiberos Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 ok, finner ikke ut hva jeg skal gjøre jeg nei, har ingen annen drive å installere gjennom eller så..Kan det være at det ikke er noen driver som passer for Vista for denne driven? :S 8634192[/snapback] Du verden for et kort du har Men., det er Ide cdrom du har ikke sant? Og hardisken da? hvor er den tilkoplet? Har du konfiguret noe i bios under Integrated Peripherals?
henrik32 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Skrevet 17. mai 2007 takker kom i posten igår IDE cdrom ja, å hardisken er s-ata. Tilkoblet på SATA0. Har ikke konfigurert noe.
wiberos Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Da lurer jeg på ---til vi klarer å lese gjennom alt dette-- at: Du har under Integrated Peripherals----Sat port0-3 Native Mode. Det er i disabled nå---skifte til anabled og prøve.
wiberos Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 må vel kansje forandre på native mode? 8634489[/snapback] Ja det var det jeg tenkte...(såg ikke at du hadde skrevet allerede om det)
wiberos Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 (endret) Får du samme feilmeldning? Har du prøvd å kople disken til Sataii, helt nederst? Endret 17. mai 2007 av wiberos
henrik32 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Skrevet 17. mai 2007 jupp... dritt as xD jaja, nei vet ikke noe mer jeg nei. tom for ideer
wiberos Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Da kanskje man må prøve å finne en driver til den da? Vi må grave videre....
henrik32 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Skrevet 17. mai 2007 problemet med driverne er at, vertfall de fra Nec sin hjemmeside ikke støtter Vista, også er de bare firmvares :S
henrik32 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Skrevet 17. mai 2007 kom igjen da ^^ noen som må ha noen råd?
wiberos Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Litt vanskelig å si hvor finner man løsning og hvordan. Jeg vet ikke hvor og når du får feilmeldningen, og chipset på kortet ditt er avansert. Du kan prøve noe: Det er mulig, at de drivere jeg henviser at du skal laste ned, finner du allerede på din plate for HK. Så kontrollere der først. Poeng er at de må være extracted. Du kan prøve noe: Den Gigabyte kontroller (hvor cdrom er tilkoplet) ser ut at den er Jmicron. Men mitt forslag er at laster ned gigabyte GIGABYTE SATA2 RAID (nr 4 i lista for Sata Raid hos gigabyte) Exstrakt (dobbeltklikk) den. I application folder har du en jmide folder med 2 filer. Du prøver på dem. Du kan egentlig brenne alt i en cd, eller på Usb stick. I tilleg kan du laste ned intel_inf for chipset. (samme plass som se andre) Laste ned til en folder du ordner. Si C:\P35 Når du åpner denne vil du få en infinst_autol fil. Den kan du åpne i en folder og du må bruke cmd. Eks. folder hvor du har den infinst_autol er c:\ P35. Lage en folder til og name it C:\P35X Fra cmd kan du da gå til C:\P35 (derdu har den infinst_autol) Da skriver du, mens du står på C:\P35>infinst_autol –a –p c:\P35X. Alle filer til chipset vil bli extracted der. Ta med dette i den samme CDplate med de jmide drivere. Når du blir spurt om drivere til Cdrom prøver du deg da på de jmide og ellers på intel. Det er skal ikke være nødvendig men hvis du ser på diagram til kortet, så er det avanserte saker der. Derfor det kan være verdt å prøve på det. Løsning kan være på et annet sted men .....
henrik32 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Skrevet 17. mai 2007 ok nærmer seg nå, prøvde den jmine først, d sto at det ikke funket men nå så jeg faktisk cd driven når jeg browset, det hadde jeg ikke før. Men på den andre jeg lastet ned var det jo 1000 drivere xD hvilken mente du jeg skulle prøve?
henrik32 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Skrevet 17. mai 2007 whuuuuut? :D plutselig funka d, tusen hjertelig super mass :D:D du e helten min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå