Gå til innhold

Spill du må ha til DS 2007!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Zelda: Phantom Hourglass

Etterfølgeren til Windwaker på Gamecube. Nintendo har ikke gjort mye feil med sine Zelda spill, og kan ikke tenke meg at de skal gjøre noen nå heller :)

Ninja Gaiden: Dragon Sword

Etterfølgeren til spillet på XBOX. Her ser det ut til at de har overført alle konseptene fra XBOX spillet, men nå gjør du selvfølgelig alle ninjaknep med DS pennen. Grafikkmessig er dette det beste jeg har sett på DS til nå.

http://www.youtube.com/watch?v=A0Um0AoIoPw

Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates

Jeg har dessverre spilt lite av Final Fantasy serien. Spillet jeg har spilt mest i serien må være VII, for mange år siden. Dette er også et spill som først kom ut på Gamecube. Det som frister meg mest med dette spillet er at det har støtte for fire spillere co-op WiFi!! Samtidig som at man kan velge mellom fire forskjellige klasser, og gjøre sin spesielle rolle i laget!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Final Fantasy Fables: Chocobo Tales

Hvem skulle vel tro at et spill med en chocobo i hovedrollen ble bra.. men dette spillet er faktisk veldig bra. Har selv importert det fra canada.

Pokemon Diamond/Pearl

Hva skal man si.. det er valutta for pengene :p

Endret av tidus2k4
Skrevet (endret)

I tillegg til flere av spillene dere allerede har nevnt er det noen andre spill som har fanget min interesse:

Worms Open Warfare 2

Har lenge hatt lyst på et håndholdt Worms spill. Jeg holdt meg unna det første Open Warfare spillet pga dårlige anmeldelser. Men nå når jeg leser at oppfølgeren er mye mer lovende enn originalen, er det ikke mye som holder meg igjen. Spillet får også en onlinemodus.

Sonic Rush Adventure

Jeg elsket det første Sonic Rush spillet. Og det ser ut til at oppfølgeren ikke vil endre særlig mye på gameplayet. I dette tilfellet er mer av det samme en god ting :)

FF12: Revenant Wings

Spillet har fått gode anmeldelser både i Japan og av folk som har importert spillet.

Gleder meg til å prøve spillestilen Square-Enix har valgt til spillet. I tillegg har spillet en fantastisk grafikkstil.

Det er også noen spill jeg ikke er helt sikker på om jeg skal kjøpe

Brothers in arms

Dragon Quest Monsters Joker

Lunar Knights(Vet at det allerede har kommet ut)

Endret av Bruskork
Skrevet

Jeg har nintendo ds.. dog ingen multiplayer spill. Jeg sitter på sikret trådløst nettverk, og vil den koble seg automatisk opp til dette om ejg får f.eks. Final fantasy spillet? Har ikke funnet en plass jeg kan søke opp nettverk i den vanlige menyen til dsen

Skrevet

Jeg følger også med på Revenant Wings og Worms Open Warfare 2. Open Warfare var en sikkelig skuffelse så jeg skjønner ikke hvorfor de kaller det Open Warfare 2. Positivt at spillet skal støtte den trykkfølsomme skjermen og at det får online støtte. :)

Chocobo tales og pokemon firster dessverre ikke så mye, men kan ikke nekte for at chocobo tales så pent ut :)

Ja, det tidus sier er riktig. Når du kjøper et DS spill som har støtte for WiFi, vil WiFi instilligene bli tilgjengelige gjennom spillet.

Skrevet

Kan anbefale Etrian Odyssey. Spiller amerikanske versjonen nå, og den er strålende. Genial blanding av vestlig og japansk dungeon-crawl, med god grafikk og godt RPG-system. Hvis man er fan av Eye the Beholder, Wizardry, eller japanske rollespill så er det en definitiv hit. Har ikke kommet så langt ennå, så det har ikke vært så mye historie, men har hørt at det lille det er av historie er veldig godt skrevet, og jeg tviler ikke. God dialog hittil.

Utenom det må jeg si meg enig med mange av de andre valgene. FF:CC:Rings of Fate virker genialt(FF:CC var undervurdert på GCen på grunn av kabelknot med GBA-connectivityen). Dragon Quest virker strålende. Ninja Gaiden ser helt sinnsykt ut. Zelda må bare bli bra, er mer spent på det enn jeg var på Twilight Princess. FF: Revenant Wings virker også moro.

Selv ser jeg også fram til Anno 1701, Band of Brothers, og The Ward, uten at jeg har noen grunn til å vite om de blir bra eller ikke. Ser spennende ut, i alle fall.

Skrevet (endret)

Enda en stemme til Etrian Odyssey. Knallbra RPG.

Ellers har jeg neste bare spilt Puzzle Quest i ukevis nå, er så utrolig avhengighetsskapende. Kan grovt kalles en blanding av Zoo keeper og Heroes og might and magic.

Får jeg anbefale Dragon Quest Heroes - Rocket Slime også, eller kom den i fjor?

Gleder meg mest til Sim City, Zelda PH og Band of brothers.

Endret av ostesaks
Skrevet
Touch the Dead

Jeg er stor fan av arcade spillet House of the Dead, så dette skal i DS samlinga!

8643530[/snapback]

Prøvde første brettet på det. Virket faktisk veldig fett, selvom jeg ikke er fan av verken light-gun shootere eller Point Blank på DSen. Mange, mange zombier, og det hjelper jo alltid.

Ds en "dør" ike ut i år nei, tenkte det kanskje kom til og skje, gjør den det?

8674793[/snapback]

DSen har vel såvidt begynt å blomstre ordentlig. Ingen sjanse for at den dør på noen år ennå. Virker som om utviklere av alle slag endelig har fått åpnet øynene for den, og det kommer mye fler gode spill i forskjellige sjangere fra forskjellige utgivere nå enn tidligere, og hvis salget av DSer fortsetter slik det gjør nå kan DSen komme til å vare svært, svært lenge.

Skrevet

lyst på 2 kanskje flere spill, hvilken skal jeg velge?

mario kart DS (liker ikke slik biler, vil helst ha ekte biler)

new super mario bros (har det gamle til gameboy color og det stor trivdes jeg med!)

har hatt super mario DS og det var moro, men ble stjelt :realmad:

er det noen andre spil som kan være moro?

sett litt på Animal Crossing: Wild World, ossen er det?

men hvilket spil skal jeg velge?

noen andre bra spill en det jeg sa?

Skrevet

Av spill som kommer/har kommet i år kan jeg anbefale:

Phoenix Wright 2

Picross DS

Pokemon Diamond/Pearl

Touch the Dead

Theme Park

Spider-Man 3

Zelda: Phantom Hourglass...

Castlevania: Portrait of Ruin

Har alle bortsett fra Zelda, og nå er det virkelig gøy med DS. Den har lissom bare ligget og støvet ned etter jeg kjøpte den og Super Mario 64 for to år siden... Når New Super Mario Bros kom ble det fart på sakene, men det er jeg helt ferdig med for lengst...

Holder på med altfor mange spill samtidig nå. Får ikke gjort annet enn å spille :p

Skrevet
jeg trodde 18/19 åringer var for store til pokemin, men ossen er det egentlig?

Du blir aldri for stor til å spille Pokèmon ;)

Har selv tenkt å begynne å spille DS igjen, etter en lang pause. Derfor skal jeg kjøpe:

Final Fantasy Tactics Advance 2 - Trailer

Første spill, som forøvrig kom til Gameboy Advance, var et av de spillene jeg spilte i alt for mange timer (300+). Det var underholdende, morsomt og spennende, og noe man virkelig ble "hooked on". Derfor håper jeg 2ern blir den samme, og stoler på at Square Enix greier å lage en god oppfølger.

Og ingen teite lover! :w00t:

Det blir med det for øyeblikket. Evt. andre kjøp kan være Pokèmon Diamond/Pearl, Final Fantasy III eller Zelda: PH.

Skrevet
Final Fantasy Tactics Advance 2

hva handler dette spillet om?

hvordan er det grafisk og spille aktig

moro, spennende?

8687426[/snapback]

Så vidt jeg vet, så er historien lik 1ern. Barn fra den virkelige verdenen blir på en eller annen måte transportert til en annen verden, fantasiverdenen Ivalice. Her er de i klaner, og gjør forskjellige oppdrag, som de kan kjøpe i puben. Og sånt.

Grafikken er ikke endret noe ifra GBA-versjonen, som er litt rart. Du kan jo sjekke ut litt på Gamespot :)

Skrevet

er det en stor verden så man kan gå på en stor plass?

hva slaks oppdrag?

er det noe monstre og kamper i spillet?

tror jeg velger mellom

new super mario bros

pokemon diamond

noen flere som jeg kan se litt nermere på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...