Gå til innhold

Personlig PDA - hva skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg personlig PDA ettersom at det kan være veldig nyttig i tiden som lærling. Skal være lærling som ambulansearbeider. Spørsmålet er bare hvordan jeg skal velge. Har plukket meg ut en FSC Pocket Loox N560 med Sunnsoft Legepakke på mpx.no.

fsc_pocket_loox_n560_sunnsoft_legepakke_1253038290_0_Big.jpg

 

"Legepakken" er svært utfyllende og levert av Sunnsoft.

En oversikt over programmene ser du her.

Har du noen innspill, er dette en god ide? Finnes det bedre/billigere alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! PDA er også noe jeg har tenkt på som snart 5.årsstudent på medisin. Det er først nå jeg begynner å se at jeg er i stand til å bruke alt som er inkludert i denne pakken. Finnes det ikke andre pakker som er mer rettet på akutte situasjoner? Her kan det være at du betaler en hel del ekstra for noe du ikke trenger(ordbøker, ICD 10, NSCP, Interaksjoner). Fastlegetariffen og Felleskatalog er vel noe som i utgangspunktet er gratis?

 

Kan du si ifra om hvilken du går for? Hva legger du vekt på av funksjoner som kommende ambulansearbeider?

 

Lykke til :)

 

Wollis.

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg følgende at den ikke vil bli benyttet i akutte situasjoner, men heller på vanlige oppdrag. Veldig greit om du kjører en pasient med f.eks. sykdommen anemi. Da kan det være greit å bruke medisinsk ordbok, felleskatalogen osv. for å sjekke opp sykdommen. Da kan jeg jo finne ut tegn, symptomer, tiltak, behandling og om det ellers er noe jeg bør være obs på. Alt dette rett fra lomma og fra en dings som bare er litt større enn en mobiltelefon.

 

For å sette det opp:

- bedre oversikt

- lettere tilgang

- raskere tilgang

 

Fastlegetariffen og felleskatalogen er vel i utgangspunktet gratis ja, men det vi betaler for er jo for å få dette på software.

 

Tok opp akkurat samme diskusjon på forumene til ambulanse-norge.com i denne tråden. Noen synes det er nerdete og bortkasta penger, andre har en slik selv og er fornøyde. Det er mye penger å invistere, men invisteringen kan faktisk redde et liv (for å sette det helt på spissen).

Lenke til kommentar

Ok, skjønner at du vil ha litt oversikt over de ulike sykdommene både før og etter at du har hatt kontakt med en pasient. En bok som er til stor hjelp for meg er Oxford Handbook of Clinical Medicine med ISBN:0-19-852558-3. Prisen er rundt 300kroner...Du kan jo ta en titt på den om du vil ha en litt bedre forståelse for et stort antall sykdommer.

 

Jeg vet ikke om det finnes en tilsvarende på norsk, men som oftest er litteraturen ganske begrenset på norsk.

 

Wollis.

Endret av Wollis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...