HiSpeed Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Jeg hadde tidligere en 3Com WLAN Router med WEP kryptering og har brukt VPN løsning mot jobben uten problemer. Jeg har nå byttet ut denne med en D-LINK DIR-655 og har Dynamisk IP (DHCP). Bruker nå WPA. Jeg får nå et problem som gjør at VPN mister kobling mot Exchange men jeg er koblet mot internett hele tiden. Får sertifikatfeil. Er det noen som vet hva årsaken kan være? Er det noen porter som må åpnes? I så fall - hvilke?
rolvs Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Se i web-grensesnittet om du har noe som heter VPN-passtrough. Om du har dette så slå det på. Dette må du ha for at VPN serveren skal klare å sende pakker tilbake til maskinen din. Hvilken VPN løsning bruker du? Windows sin?
zyx Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Bruker selv VPN i jobbsammenheng og har DLink router. Vi bruker Stonegate VPN fra Stonesoft, der må et par porter åpnes i routeren. (hint: advanced -> special applications). Dersom du vet hvilken VPN løsning dere bruker men ikke vet noe om hvilke porter der er snakk om kan det være verdt en forsøk med et google søk.
zyx Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 (endret) Disse to portene må åpnes: 1723 PPTP (Microsoft's VPN solution). Note that this will also use IP protocol 47. http://www.iss.net/security_center/advice/...oft/default.htm <edit>fjernet feilaktig info</edit> Endret 16. mai 2007 av zyx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå