Hablabla Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Det er snakk om en gammelpc (kjøpt for 7 år sia).. Jeg installerte ett program, også skulle eg restarte maskina men det gikk ikke.. det kom Disk Boot Failure, insert system disk and press enter..har prøvd å boote opp med cd på os.. men det går ikke.. hva må jeg gjør?
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Har du sjekket tilkoblinger? Sjekket om disken er ordentlig satt i IDE-kabelen? Hva skjer når du forsøker å boote opp fra CD? Har du forsøkt Knoppix for å boote opp med?
appelsinbrus Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Prøv å dra ut harddisk-kabelen og sett den inn igjen. Høres teit ut, men det pleier å funke. (Samtidig pass på at den sitter skikkelig i hovedkortet.)
Hablabla Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Skrevet 17. mai 2007 Jeg har sjekket tilkoblingene.. eg har prøvd å boote opp med cd men d går ikke.. Jeg har prøv å dra ut kabelen og sutte den inn igjen men d går ikke.. noen andre tips?
Hablabla Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Skrevet 17. mai 2007 Har du sjekket tilkoblinger? Sjekket om disken er ordentlig satt i IDE-kabelen? Hva skjer når du forsøker å boote opp fra CD? Har du forsøkt Knoppix for å boote opp med? 8626303[/snapback] hva er knoppix?
Beyeren Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 (endret) Det kan sikkert være cd`n også...... Prøv en annen cd. Det skal fynke da Lykke til videre! Endret 17. mai 2007 av cre8_cre8
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 hva er knoppix? 8632228[/snapback] Knoppix er en Linux-distribusjon som er veldig kjekk å bruke siden den lar seg boote opp fra CD. Meget bra å ha hvis du har en defekt harddisk. Fint for å berge filer osv.
Hablabla Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Skrevet 20. mai 2007 Jeg har prøvd med e annen cd. men det fungerer ikke.. Det knoppix greiene, hvordan gjør man det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå