Gunn@r Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Jeg har en Windows Server 2003 der jeg har satt opp DHCP. Problemet er at DHCP-funksjonene funker ikke viss Windows brannmur står på med default settings på serveren. Viss jeg skrur av brannmuren derimot, så funker det helt fint. Brannmuren til klienten står for øvrig på, så den har tilsynelatende ingen innvirkning på DHCP-funksjonen. Men man skulle vel ha lov til å ha brannmuren på serveren aktivert i tillegg til på klienten?! Noen som kan hjelpe?
Gjest Slettet+432 Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Jeg har en Windows Server 2003 der jeg har satt opp DHCP.Problemet er at DHCP-funksjonene funker ikke viss Windows brannmur står på med default settings på serveren. Viss jeg skrur av brannmuren derimot, så funker det helt fint. Brannmuren til klienten står for øvrig på, så den har tilsynelatende ingen innvirkning på DHCP-funksjonen. Men man skulle vel ha lov til å ha brannmuren på serveren aktivert i tillegg til på klienten?! Noen som kan hjelpe? 8616983[/snapback] Du må vel åpne for DHCP i brannmuren da.. er vel ikke verre
Gunn@r Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Skrevet 15. mai 2007 Jeg har en Windows Server 2003 der jeg har satt opp DHCP.Problemet er at DHCP-funksjonene funker ikke viss Windows brannmur står på med default settings på serveren. Viss jeg skrur av brannmuren derimot, så funker det helt fint. Brannmuren til klienten står for øvrig på, så den har tilsynelatende ingen innvirkning på DHCP-funksjonen. Men man skulle vel ha lov til å ha brannmuren på serveren aktivert i tillegg til på klienten?! Noen som kan hjelpe? 8616983[/snapback] Du må vel åpne for DHCP i brannmuren da.. er vel ikke verre 8617511[/snapback] How?
Gjest Slettet+432 Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Jeg har en Windows Server 2003 der jeg har satt opp DHCP.Problemet er at DHCP-funksjonene funker ikke viss Windows brannmur står på med default settings på serveren. Viss jeg skrur av brannmuren derimot, så funker det helt fint. Brannmuren til klienten står for øvrig på, så den har tilsynelatende ingen innvirkning på DHCP-funksjonen. Men man skulle vel ha lov til å ha brannmuren på serveren aktivert i tillegg til på klienten?! Noen som kan hjelpe? 8616983[/snapback] Du må vel åpne for DHCP i brannmuren da.. er vel ikke verre 8617511[/snapback] How? 8617729[/snapback] Hvis du selv har satt opp brannmuren på serveren så vet du hvordan. Er det ISA du bruker som brannmur? Isåfall kan jeg ingenting om det.
Gunn@r Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Skrevet 15. mai 2007 Jeg har en Windows Server 2003 der jeg har satt opp DHCP.Problemet er at DHCP-funksjonene funker ikke viss Windows brannmur står på med default settings på serveren. Viss jeg skrur av brannmuren derimot, så funker det helt fint. Brannmuren til klienten står for øvrig på, så den har tilsynelatende ingen innvirkning på DHCP-funksjonen. Men man skulle vel ha lov til å ha brannmuren på serveren aktivert i tillegg til på klienten?! Noen som kan hjelpe? 8616983[/snapback] Du må vel åpne for DHCP i brannmuren da.. er vel ikke verre 8617511[/snapback] How? 8617729[/snapback] Hvis du selv har satt opp brannmuren på serveren så vet du hvordan. Er det ISA du bruker som brannmur? Isåfall kan jeg ingenting om det. 8618191[/snapback] dette er den integrerte brannmuren i windows det er snakk om. har ikke gjort noen innstillinger what so ever på den.... så den er ganske standard...
Gjest Slettet+432 Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Jeg har en Windows Server 2003 der jeg har satt opp DHCP.Problemet er at DHCP-funksjonene funker ikke viss Windows brannmur står på med default settings på serveren. Viss jeg skrur av brannmuren derimot, så funker det helt fint. Brannmuren til klienten står for øvrig på, så den har tilsynelatende ingen innvirkning på DHCP-funksjonen. Men man skulle vel ha lov til å ha brannmuren på serveren aktivert i tillegg til på klienten?! Noen som kan hjelpe? 8616983[/snapback] Du må vel åpne for DHCP i brannmuren da.. er vel ikke verre 8617511[/snapback] How? 8617729[/snapback] Hvis du selv har satt opp brannmuren på serveren så vet du hvordan. Er det ISA du bruker som brannmur? Isåfall kan jeg ingenting om det. 8618191[/snapback] dette er den integrerte brannmuren i windows det er snakk om. har ikke gjort noen innstillinger what so ever på den.... så den er ganske standard... 8618455[/snapback] Har ingen Windows-maskiner fremfor meg nå så tar det litt grovt Velg egenskaper for nettverkstilkoblingen da og så gå inn i brannmurinnstilllingene. Legg til en tjeneste eller noe sånt som åpner for DHCP...
Gunn@r Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Skrevet 15. mai 2007 Jeg har en Windows Server 2003 der jeg har satt opp DHCP.Problemet er at DHCP-funksjonene funker ikke viss Windows brannmur står på med default settings på serveren. Viss jeg skrur av brannmuren derimot, så funker det helt fint. Brannmuren til klienten står for øvrig på, så den har tilsynelatende ingen innvirkning på DHCP-funksjonen. Men man skulle vel ha lov til å ha brannmuren på serveren aktivert i tillegg til på klienten?! Noen som kan hjelpe? 8616983[/snapback] Du må vel åpne for DHCP i brannmuren da.. er vel ikke verre 8617511[/snapback] How? 8617729[/snapback] Hvis du selv har satt opp brannmuren på serveren så vet du hvordan. Er det ISA du bruker som brannmur? Isåfall kan jeg ingenting om det. 8618191[/snapback] dette er den integrerte brannmuren i windows det er snakk om. har ikke gjort noen innstillinger what so ever på den.... så den er ganske standard... 8618455[/snapback] Har ingen Windows-maskiner fremfor meg nå så tar det litt grovt Velg egenskaper for nettverkstilkoblingen da og så gå inn i brannmurinnstilllingene. Legg til en tjeneste eller noe sånt som åpner for DHCP... 8618815[/snapback] ikke for å være frekk, men skjønner jo såpass at man må åpne for en port eller no slikt no....spørsmålet er jo helst hvordan dette gjøres...eller HVILKEN port eom eventuelt det skal åpnes for...
Gjest Slettet+432 Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Jeg har en Windows Server 2003 der jeg har satt opp DHCP.Problemet er at DHCP-funksjonene funker ikke viss Windows brannmur står på med default settings på serveren. Viss jeg skrur av brannmuren derimot, så funker det helt fint. Brannmuren til klienten står for øvrig på, så den har tilsynelatende ingen innvirkning på DHCP-funksjonen. Men man skulle vel ha lov til å ha brannmuren på serveren aktivert i tillegg til på klienten?! Noen som kan hjelpe? 8616983[/snapback] Du må vel åpne for DHCP i brannmuren da.. er vel ikke verre 8617511[/snapback] How? 8617729[/snapback] Hvis du selv har satt opp brannmuren på serveren så vet du hvordan. Er det ISA du bruker som brannmur? Isåfall kan jeg ingenting om det. 8618191[/snapback] dette er den integrerte brannmuren i windows det er snakk om. har ikke gjort noen innstillinger what so ever på den.... så den er ganske standard... 8618455[/snapback] Har ingen Windows-maskiner fremfor meg nå så tar det litt grovt Velg egenskaper for nettverkstilkoblingen da og så gå inn i brannmurinnstilllingene. Legg til en tjeneste eller noe sånt som åpner for DHCP... 8618815[/snapback] ikke for å være frekk, men skjønner jo såpass at man må åpne for en port eller no slikt no....spørsmålet er jo helst hvordan dette gjøres...eller HVILKEN port eom eventuelt det skal åpnes for... 8618929[/snapback] Vel, du gav ikke akkurat uttrykk for at du visste dette så. Åpne UDP port 67 og 68.
Gunn@r Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Skrevet 16. mai 2007 Jeg har en Windows Server 2003 der jeg har satt opp DHCP.Problemet er at DHCP-funksjonene funker ikke viss Windows brannmur står på med default settings på serveren. Viss jeg skrur av brannmuren derimot, så funker det helt fint. Brannmuren til klienten står for øvrig på, så den har tilsynelatende ingen innvirkning på DHCP-funksjonen. Men man skulle vel ha lov til å ha brannmuren på serveren aktivert i tillegg til på klienten?! Noen som kan hjelpe? 8616983[/snapback] Du må vel åpne for DHCP i brannmuren da.. er vel ikke verre 8617511[/snapback] How? 8617729[/snapback] Hvis du selv har satt opp brannmuren på serveren så vet du hvordan. Er det ISA du bruker som brannmur? Isåfall kan jeg ingenting om det. 8618191[/snapback] dette er den integrerte brannmuren i windows det er snakk om. har ikke gjort noen innstillinger what so ever på den.... så den er ganske standard... 8618455[/snapback] Har ingen Windows-maskiner fremfor meg nå så tar det litt grovt Velg egenskaper for nettverkstilkoblingen da og så gå inn i brannmurinnstilllingene. Legg til en tjeneste eller noe sånt som åpner for DHCP... 8618815[/snapback] ikke for å være frekk, men skjønner jo såpass at man må åpne for en port eller no slikt no....spørsmålet er jo helst hvordan dette gjøres...eller HVILKEN port eom eventuelt det skal åpnes for... 8618929[/snapback] Vel, du gav ikke akkurat uttrykk for at du visste dette så. Åpne UDP port 67 og 68. 8620816[/snapback] Takk for det...funker nå For å være litt vanskelig( ) jeg prøvde å åpne BARE for UDP port 67, og ikke 68. Da funket det fortsatt. Men når jeg BARE åpnet for port 68, og ikke 67, da funket det ikke. Er det nødvendig å åpne for UDP-port 68?!
Gjest Slettet+432 Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 All DHCP packets travel as UDP datagrams; all client-sent packets have source port 68 and destination port 67; all server-sent packets have source port 67 and destination port 68. hentet fra Wikipedia.
Gunn@r Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Skrevet 16. mai 2007 Takk for alle svar Så ble jeg litt klokere i dag også ( må kanskje begynne å lete litt mer på plasser som wikipedia å slikt før jeg kommer med spørsmål her ja )
Gjest Slettet+432 Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Takk for alle svar Så ble jeg litt klokere i dag også ( må kanskje begynne å lete litt mer på plasser som wikipedia å slikt før jeg kommer med spørsmål her ja ) 8626225[/snapback] Hehe. Kanskje det ja! Kan være lurt å begynne å søke litt først, det sparer deg ofte for mye tid! Lykke til videre da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå