Gå til innhold

Hjelp til å velge Acer-pc


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på å anskaffe en Acer bærbar pc. Hvilken av disse bør jeg velge?

 

http://www.elprice.no/Product/CategoryInfo.aspx?cid=5546 For meg er det vanskelig å se nøyaktig hva som skiller de ulike maskinene.

 

Ønsker i utgangspunktet ikke å betale mer enn kr 8000,- Selv ved å legge 8000,- som tak, er det jo en del å velge mellom her. Litt lett å tenke at man får så mye mer for en ekstra lapp tror jeg.

 

Hovedsaklig brukes pcen til www, msn, word/excel, avspilling av musikk og avspilling av DVD. Spiller aldri spill.

 

Trenger jeg da særlig mer enn 1 GB minne? Vil jeg merke særlig forskjell mellom 1 GB og 2 GB med mitt bruk?

 

Jeg antar prosessoren er minst like viktig som minnet. Hvilken prosessor anbefales til mitt bruk. Hva er fallgruvene blant prosessorene til Acer?

 

Er litt bekymret for at jeg skal velge en maskin som ikke yter godt nok på avspilling av dvd. Fint med råd med tanke på hvilken maskin som yter best på avspilling av dvd, både med tanke på at filmen ikke "hakker" og at bildet er bra. Trenger altså en ok skjerm og et ok skjermkort/skjerminne.

 

Dessuten litt bekyret for at viften skal bråke veldig. Er det store forskjeller på ulike Acer-modeller?

 

Fint om noen kan gi meg råd her. :-)

Endret av nullllun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med denne ?

Ikke Intel cpu da, men en veldig bra maskin til en rimelig penge.

8613544[/snapback]

 

Er det noen særlig forskjell mellom Intel og AMD? Bør ikke 1,6 Ghz være nok? Eller er det ønskelig at den er større for min bruk?

 

Hva med grafikken på maskina? Angivelsen der sier ikke meg noe særlig. Er den grei nok i forhold til avspilling av DVD?

 

Hadde vært fint med noen som har maskina og kan si noe om negavite/positive sider etter å ha brukt den. Har ikke funnet noen test på nettet etter å ha lett litt.

Lenke til kommentar

Av Acer-maskiner under 8000 ville jeg gått for denne. Core2duo er hovedgrunnen, bedre ytelse, mindre varmeutvikling og bedre batteritid er plussene. Integrert grafikk holder til din bruk, DVD-avspilling skal gå uten problemer. Med en c2d-prosessor og integrert grafikk er du nok ganske sikkert sikret ei støyfri maskin.

Lenke til kommentar
Av Acer-maskiner under 8000 ville jeg gått for denne. Core2duo er hovedgrunnen, bedre ytelse, mindre varmeutvikling og bedre batteritid er plussene. Integrert grafikk holder til din bruk, DVD-avspilling skal gå uten problemer. Med en c2d-prosessor og integrert grafikk er du nok ganske sikkert sikret ei støyfri maskin.

8613959[/snapback]

 

Men også denne http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=27650&cid=5546 har dual core. Er Intels bedre? Er forskjellen stor?

 

Takk for innspill. Har egentlig kommet frem til at jeg ønsker å kjøpe en Acer Aspire 5103WLMi, men er litt usikker på om jeg skal velge 7000 eller 8000-kroners versjonen.

 

Her er samme typebetenelse http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=25598&cid=5546 , men innholdet i maskinen er noe annerledes.

 

Anbefales det å legge den ekstra tusenlappen i maskinen? Er skjermkortet vesentlig bedre og faren for varmgang lavere på den dyre maskinen. Ser skjermkortet er "større" og har det dedikert minne? Er dette i så fall å anbefale?

 

Noen som har gode råd på hvilken av de to jeg bør velge ut fra mine behov?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...