Gå til innhold

Får ingen lyd på pcen (finner ikke lydkort)


Anbefalte innlegg

Jeg har hovedkortet: Asus P5N-E SLI som har innebygd lydkort, men i windows (windows xp) vises ikke det i det hele tatt, har sjekket overalt man kan sjekke. Jeg har prøvd å installere nytt, men det fungerer ikke. Jeg har lastet ned drivere og lagt de inn men fortsatt ingen lyd. Ingen lyd ved oppstart/slutt, ingen lyd i windows og ingen lyd ved filmavspilling. Jeg har også reinstallert windows 2 ganger uten at det har virket. Har også sett etter i bios uten å finne noe som kan fikse det der. Hva kan feilen være/hva skal jeg gjøre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du hatt lyd før?

 

Det følger som regel med en CD med de drivere som trengs, men det skal jo som de har skrevet over fungere med de som ligger på nettsidene til asus.

 

Du kan jo evt også dobbeltsjekke fysiske tilkoblinger, så du er sikker på at rett plugg er koblet i på rett sted :)

Lenke til kommentar

Angående BIOS- har ennå ikke sett et hovedkort der man ikke kan disable lydkortet i BIOS, men jeg har selvsagt ikke sett alle. Kanskje manualen kan være til hjelp? Hadde i hvert fall sjekket det, siden Windows ikke finner lydkortet. Har du ukjente enheter i enhetslista, forresten? Har du det, kan jo en av de være lydkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...