Gå til innhold

SVCHOST, Har hatt en uløselig bugg nå i snart ett halvt år.


Ole_bob

Anbefalte innlegg

Alle som har windows XP å kjører windows task manager, vil kunne se noe som heter SVCHOST.EXE under "processes".

Dette lille programmet kjører villmann på CPU'en min hver gang jeg restarter. For at jeg skal kunne få tilbake min stakkars CPU, å kunne bruke den på fornuftige ting, så må jeg drepe det **** onde programmet ett par ganger før det gir seg. Det er fire utgaver av svchost som kjører samtidig: 2stk under system, 1 under network service og 1 under local service. Når maskinen har restartet, så deler disse fire på min stakkars cpu, først bruker de kanskje 50% av den, og etter ett par minutter så bruker de rett å slett 100% av cpu'en. Dette er meget irriterende, så jeg setter i gang med å drepe local service utgaven. Denne utgaven må ha noe med lokalnettverket å gjøre, siden jeg rett å slett ikke kan hente noen ting somhelst fra lokalnettverket uten at explorern låser seg, etter at jeg dreper local service utgaven. Hvis jeg skulle finne på å avslutte en annen svchost så mister jeg f.eks lyden eller jeg får en rett å slett ubrukelig pc som må ha en restart. Derfor må avslutte local service utgaven hver gang jeg har tatt en restart. Dette er kanskje ikke en veldig alvorlig bugg, men den er meget irriterende. Jeg har sjekket diverse forum og sider rundt omkring på nettet, og jeg har enda ikke funnet noen løsning på dette problemet. Jeg har t.o.m sendt en mail til supporten hos microsoft (uten særlig store forhåpninger), det viste seg selvfølgelig å være helt håpløst. Derfor spør jeg dere på forumet om dere kanskje har opplevd en lignende bugg, og kanskje har en løsning på dette.

 

mvh

 

Christian R.G.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dette sier dere noe, så for all del fortell meg :wink:

----------------------------------------------------------------------

 

SVCHOST.EXE 764 RpcSs

SVCHOST.EXE 816 AudioSrv, BITS, Browser, CryptSvc, Dhcp,

dmserver, ERSvc, EventSystem,

FastUserSwitchingCompatibility, helpsvc,

HidServ, lanmanserver, lanmanworkstation,

Messenger, Netman, Nla, RasMan, Schedule,

seclogon, SENS, SharedAccess,

ShellHWDetection, srservice, TapiSrv,

TermService, Themes, TrkWks, uploadmgr,

W32Time, winmgmt, WmdmPmSp, wuauserv, WZCSVC

SVCHOST.EXE 1016 Dnscache

SVCHOST.EXE 1044 LmHosts, RemoteRegistry, SSDPSRV, WebClient

SPOOLSV.EXE 1172 Spooler

Lenke til kommentar

EN ting jeg mener må være noe av det som gjør ting fryktelig mye enklere er dette:

 

Partisjon 1(f.eks. C: ) = noen GB til OS og programmer

Partisjon 2(f.eks. D: ) = plass til alt annet...

 

Skal du reinstallere: Ta backup av mail, favoritter savegames hvis du ikke har lagt dette på D fra før. Så ville det bare vært: format c:

 

Ikke at det hjalp deg noe med ditt problem da... :)

 

bertie

Lenke til kommentar

Har du prøvd å skru av alle unødvendige servicer?

 

Her er en liste til å begynne med:

Alerter

Application Managment

Automatic Updates

Background Intelligent Transfer Service

Computer Browser (denne trenger du om du kjører nettverk)

Distributed Link Tracking Client

Distributed Transaction Coordinator (denne trengs om du bruker IIS)

Indexing Service (denne sluker CPU av og til)

IPSEC Policy Agent

Messenger

Net Logon

 

Og en masse andre. Sett de til manual oppstart, det er noen som ikke kan taes ned før en setter manual og rebooter. Alt sammen er litt avhengig om du bruker nettverk eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...