Asmodeus Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 (Dette spørsmålet er trolig like relevant for Xecuter Blaster som for Xeno Top gear) Har akkurat kjøpt meg en Xbox 360, og har også kjøpt en "Xeno Top gear" med tanke på å forenkle jobben med å oppgradere/bytte om på firmware. I forbindelse med installasjon av Xeno Top gear så sjekket jeg hvilken DVD drive modell jag har. Det viste seg å være en Toshiba Samsung med MS25 firmware. Mitt hovedkort har et SATA chipsett som ikke støttes av MTKflash så jeg må gå til anskaffelse av et PCI kort før jeg flasher DVD-drivens firmware. (Hadde håpet at det var en Hitachi ) Men så satt jeg jo der da, med Xboxen skrudd fra hverandre, så jeg tenkte at det var like greit å montere Xeno Top gear nå når jeg likevel hadde skrudd konsollet fra hverandre, sånn at jeg slipper å åpne konsollet på nytt når jeg har fått kjøpt PCI SATA kortet. Selve flashingen av DVD-spilleren kunne vente - trodde jeg i hvert fall Jeg koblet til alle kablene som fulgte med. Klok av dårlige erfaringer ventet jeg med å faktisk skru sammen boksen igjen, og skrudde den på først for å se om dette faktisk fungerte. Desverre funket ikke DVD spilleren. Det var ikke liv i den i det hele tatt. Den spant ikke igang når jeg skrudde på strømmen en gang. Så jeg tok ut SATA converter kabelen som fulgte med Xeno top gear, og satte inn igjen den SATA kabelen som fulgte med Xboxen. Og da fungerte det igjen. Byttet frem og tilbake flere ganger med samme resultat: Så lenge jeg bruke spesialkabelen som fulgte med Xeno var DVD-spilleren død, mens den fungerte helt strålende med den originale SATA kabelen. Min første tanke var at SATA converter kabelen som jeg hadde fått med Xenoen måtte være defekt, men så kom jeg til å tenke på at jeg ikke har flashet DVD-driven enda. Og jeg er langt fra noen Guru på Xeno/Blaster, så for alt jeg vet kan det hende at man må ha modifisert DVD firmware for at disse skal fungere i det hele tatt sammen med Xboxen. Kan også nevne at det er kun EN måte å montere de tre endestykkene til SATA converter kabelen på. Den ene SATA pluggen er lenger enn den andre så hvis man monterer den "feil" så vil man ikke klare å legge DVD-spilleren skikkelig på plass (og vil derfor heller ikke klare å skru konsollet sammen igjen heller). Er det noen som vet noe om dette? 1) Er det SATA converter kabelen som er defekt og må byttes, eller 2) MÅ jeg flashe Firmwaren med en gang jeg monterer Xeno top gear for at maskinen i det hele tatt skal fungere? Andre muligheter?
Asmodeus Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Skrevet 14. mai 2007 Glem det. Fant feilen selv. Switchen hadde flytta stilling fra "Xbox 360" til "PC" mens jeg skrudde sammen boksen. Var bare å dytte switchen tilbake igjen så funka det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå