Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe bilstereo i USA


Anbefalte innlegg

Jeg skal en tur til USA, og ser på weben at bilstereo koster omlag 60-70% av hva det koster her i Norge.

Modellene som selges har imidlertid litt andre benevnelser (én bokstav til eller fra) og ser av og til ørlite grann annerledes ut.

Går det fint å bruke en "amerikansk" bilstereo i Norge, eller er det tekniske forskjeller jeg burde vite om, f.eks. andre tilkoblinger, frekvensområder etc. Ikke vet jeg :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal en tur til USA, og ser på weben at bilstereo koster omlag 60-70% av hva det koster her i Norge.

Modellene som selges har imidlertid litt andre benevnelser (én bokstav til eller fra) og ser av og til ørlite grann annerledes ut.

Går det fint å bruke en "amerikansk" bilstereo i Norge, eller er det tekniske forskjeller jeg burde vite om, f.eks. andre tilkoblinger, frekvensområder etc. Ikke vet jeg :hmm:

8599693[/snapback]

 

Såvidt jeg vet er alt det samme. Men, har ikke dere i Norge begynt å gå over til en annen radio standard? DAB, eller hva det heter?

Lenke til kommentar
Det går helt fint å bruke en "amerikansk" bilstereo i norge.

Frekvensområdet er ikke helt likt men vil ikke by på store problemer dersom det i utgangspunktet er god "dekning" der du er....

8600038[/snapback]

 

Jeg bor i USA. Frekvensområdet er helt likt det Svorske. Ihvertfall på lydanlegget i mine biler...

 

Edit: Ref frekvens. Vi er tilbake til at den dagen Norge skifter sendesystem, vil IKKE frekvensen være lik. Er dette lenge til?

 

Edit 2 : Sjekk denne linken.

Endret av butare
Lenke til kommentar

usa har oddetal tuning,mens norge har partall,+ at usa ikke har rds.

hadde selv usa spiller,men ble drittlei av radio kvaliteten,så kjøpte heller norsk spiller,hører du ikke på radio,så sparer du endel på å kjøpe i usa.

usa spillerne har heller ikke iso kontakt,så det må du montere selv

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjører selv med amerikansk radio og det fungerer helt fint. Min har riktignok valg for både amerikanske og europeiske frekvenser, uten at jeg egentlig hører noe forskjell på radio kvaliteten uansett hvilken jeg velger. Det eneste jeg ikke får er kanalinformasjonen, altså kanalnavn og sånt via RDS, siden de har et annet system i USA. Men så lenge spilleren var halve prisen av tilsvarende i Norge er jeg happy.

 

I tillegg har jo amerikanske butikker og nettbutikker mye bedre utvalg enn man finner i Norge.

Lenke til kommentar
Men hva gjør dere om det er en feil på spillerne?

8703588[/snapback]

 

da reklamerer vi. Har riktignok ikke de samme rettighetene som i norge, men så er prisene mye lavere. For billigere elektronikk tar jeg stort sett risikoen selv, mens for dyrere ting kan det være greit å få med en extended warranty som man betaler litt ekstra for.

 

Tar riktignok litt lengre tid, men av all den elektronikken jeg har kjøpt i USA har det faktisk enda ikke skjedd at jeg har fått problemer med noe (bank i bordet) og i forhold til hvor mye man sparer og hvor mye bedre utvalget er, så er ikke raskere reklamasjon og håndtering ved eventuelle feil noe tungtveiende argument for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...