Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Motgang i barndomstid?


Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som mener at folk som opnår stor lykke i sitt liv har hatt motgang i sin barndom? Gjør motgang deg sterkere mentalt?

 

Vi har mange eksempler. Vi har mange fotballspillere som har gjennomgått de værste ting som barn, men har blitt den spilleren de drømte om. Det er et eksempel på dette temaet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer jo litt ann på personen.

 

Noen gjør ekstremt stor suksess rett og slett av ren bitterhet. Du blir slått ned en gang, og deretter vil du vise verden at du duger.

 

Den andre delen av denne gruppen er jo de som lærer av feilene sine og er ærlige med seg selv. Den viktigste egenskapen vi har som mennesker er å lære av feil. De som er flink på dette kan takke en dårlig barndom i visse tilfeller.

 

Egentlig er det litt vanskelig å generalisere. Personlig har jeg hatt en fin barndom, men jeg er likevel inspirert til å gjøre noe stort i livet.

 

Folk, spesielt jenter som blir misbrukt i barndommen, og har høy sosial intelligens blir ofte manipulative, og gjør det derfor stort. Slike jenter er farlige, du vet aldri hva du skal gjøre. Slår du ned på de, så kollapser de ofte ganske lett.

 

Uansett, hvis du har opplevd motgang i livet så kan du enten gjøre det til noe positivt eller noe negativt. Det er helt opp til deg selv. Jeg tror ikke disse menneskene stiller noe sterkere eller svakere. Ofte er drivkraften litt mer ustabil.

Lenke til kommentar

det med at di blir mentalt sterkere kan variere litt i forhold til hvilket episoder som skjedde. foreksmpel missbruk og slikt trykker vell ned selvtilliten til eit menneske. men foreksmpel fattigdom og andre slike ting vil vel gjøre deg mer lysten på det gode liv.

Lenke til kommentar

Definitivt sterkere! har hatt mye motgang i barndommen, skikkelig ille ting..Og det er forjævlig å tenke på, men på en måte er jeg "glad" for det jeg vet nå...Vet hva jeg skal styre unna, er sterkere mentalt, holder mine målsetninger og jobber veldig hardt for å få et bedre liv enn foreldrene mine.

tror mange blir skadet i løpet av barndommen, eller, det vet vel de fleste at mange blir, men tror også at de som kommer seg "hel" ut av det ofte er mer klar over ting i livet, opplevd mer... Er klare over hva de ikke vil ska skje med dem osv..

 

Hvertfall sånn jeg ser det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...