Gå til innhold

Windows HomeServer på godt og vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har testet beta2 av Windows HomeServer? Eg har installert den hjemme men har litt problem å forstå påloggingen til brukerene man oppretter - alt funker men er litt usikker som sagt på den delen ang. brukeren. Noen som har erfaring å det feltet.

Ellers erfaringer med HomeServer, på godt og vondt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEg har CTP versjonen innstallert. Den kom etter beta 2. Alt virker utrolig lettvindt, men litt vanskelig å sette opp ekstra ting på den. Slet med Remote Access, men funket fint etter å ha slått av Windows Firewall.

Er vel bare å lage en Bruker og skrive brukernavn og passord for brukeren? Så må den brukeren innstallere Connect cd for å koble seg på Serveren.

Skrevet
JEg har CTP versjonen innstallert. Den kom etter beta 2. Alt virker utrolig lettvindt, men litt vanskelig å sette opp ekstra ting på den. Slet med Remote Access, men funket fint etter å ha slått av Windows Firewall.

Er vel bare å lage en Bruker og skrive brukernavn og passord for brukeren? Så må den brukeren innstallere Connect cd for å koble seg på Serveren.

8580444[/snapback]

Ok. Takk! Men der står en tekst ang. å lage en bruker at vist man skal logge seg på automatisk må man lage en identisk bruker og passord på HomeServer som på arbeidsmaskinen, alså påloggingen der. Det er ett eller annet der eg ikke forstår for vis eg tar vekk passordet på arbeidsmaskinen etter eg har laget til med Connect XXX funker det likevel, skal det være sånn?

Skrevet
Er det forsatt mulig å få tak i RC/Beta av Home Server?

8583735[/snapback]

Fekk låne den av en kamerat - deretter var det bare å logge seg inn på microsoft og få generert et paasord til Windows Server 2003. Men da må du registrere deg som tester - lenge siden eg gjorde det så eg husker ikke hvordan. Sikkert bare å surfe litt så finner man...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...