Gå til innhold

Bygge gamer pc for første gang, ok oppsett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Ser ikke noe galt med den listen der.

Skal du ikke overklokke så mye, kan du bruke en rimeligere RAM.

Ellers ville jeg startet med boxed kjøler, og evt. bytte den senere hvis du synest den bråker for mye. Følger en vifte med kabinettet, gjelder det samme for den og, bytt den senere hvis det bråker.

Ekstra vifte i front trengs vel neppe med 1 harddisk. Får du flere, kan det være greit med en vifte foran diskene også.

Regner med du vet at kabinettet finnes i forskjellige versjoner. (VX, DX osv.)Sjekk bokstavkoden på det du kjøper opp mot bildene hos produsenten.

Nettulf

Skrevet

Takk takk...

Jeg så også at det ble vist samme bilde av VX og den orginale... nesten så jeg tok feil^^

Forslag til billigere RAM?

Skrevet
Men jeg ville ha bytta ut Hiper PSUet med et annet merke, siden seriøst mange har hatt problemer med Hiper.

8577510[/snapback]

Har selv en Hiper PSU på min nye maskin. Ingen problemer så langt. Den er stille, kjølig og leverer bra med strøm :)

Selv sitter jeg med denne modellen: https://prisguiden.no/product.php?productId=33435

Så jeg har ingen erfaring med trådstarter sitt valg, men jeg kan anbefalle Hiper som merke ut ifra mine erfaringer med min modell :thumbup:

Mvh,

Christoffer

Skrevet

Jeg har ført at Hipern har streika etter noen månder, men hvis den gjør det så får jeg jo en ny:P Og det er jo ikke sikkert at den gjør det...

Skrevet

Hei.

Har også hørt om noen Hiper power som har streiket eller kommet med høyfrekvens pipelyd. Men ikke hatt Hiper selv, så vet ikke jeg.

Har akkurat pakket ut en ny power på 500W fra Spire, gleder meg til å teste den senere.... Holder spesifikasjonene er det billig :thumbup:

Når det gjelder RAM er jo gjerne Kingston sine billige, kan overklokkes litt også.

Eller Corsair med litt bedre timings.

Nettulf

Gjest Slettet+6132
Skrevet
Kan jeg droppe lydkortet?

8581849[/snapback]

Du kan droppe lydkortet ja, siden hovedkortet har et innebygget lydkort. Men du vil nok få den beste lydkvaliteten med det lydkortet du har satt opp. Siden noen innebyggede lydkort er av dårlig kvalitet.

Angående ram: Til vanlig bruk vil du merke liten forskjell mellom 667 og 800mhz, hvis du sparer mye penger på og velge 667mhz går du for det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...