Gå til innhold

Hvordan installere XP på din HP TX 1000 series


Anbefalte innlegg

Etter en god del søking har jeg funnet ut at det er flere enn bare meg som har anskaffet seg en HP TX1000 series og vil ha XP på den. Derfor vil jeg dele mine mange timer med frustrasjoner og slit for å glede andre. Jeg har derfor satt opp en liste over de driverne jeg fant til denne PC-en og håper at andre kan få bruk for dem.

 

Chipset: Platform/nForce drivers – nForce 430/410/405/400 - LINK

 

Skjermkort: (Nvidia 6150). Beta driver XP/2000 - LINK

 

Audio Driver: Realtek High Definition Audio Codec - LINK

 

Modem Driver: Motorola SL3054 - LINK

 

WiFi: Broadcom 802.11a/b/g - LINK

 

Bluetooth:Itegrert modul med blåtann 2.0 - LINK

 

Fingeravtrykk Driver: Fra HP sin side - LINK

PS: For å bruke fingeravtrykk logon med Windows Notebook må du ha følgende programvare: 1) Verisoft Access Manager - Link

 

CPU: AMD Turion™ 64 Mobile Technology - LINK

 

Coprocessor (VEN_10DE&DEV_0271): Nvidia nForce System Management Console - LINK

Du vil få feil system versjon error på denne. For å få denne til å fungere må du manuelt installere den fra mappen den ble unzippet i ved å bruke Device Manager

(C:\WSetup\SP34621\WinVista32smu)

 

eGalax Touch screen - LINK

 

That's it...

Da håper jeg dette var til hjelp for noen der ute.

 

Hvis det skulle være noen spørsmål så er det bare å spørre og jeg skal svare så fort jeg har tid. Og hvis noen har prøvd ut fingeravtrykk programvaren eller har link vil jeg gjerne at dere tar kontakt med meg.

Endret av Bull_Dogg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en maskin jeg har hatt veldig mye glede av, selv om jeg bare har hatt den i rundt en måned. Den er liten å lett og klarer de spilla som du kan regne med en tablet pc kan klare. Det fulgte med Vista på den, men det ble fjernet og erstattet med XP. den har fungert knirkefritt.

 

Dette er en pc jeg gjerne kan anbefale til en som vil ha en pc som skal holde til kontorbruk og noe spilling. Det er ingen hardcore gaming maskin, men klarer enkle spill.

 

Jeg kjøpte denne på komplett.no. Om det var noe komplett kjørte eller om det var noe HP kjørte vet jeg ikke, men jeg fikk med to batterier. Ett lite og ett litt større som varte lengre. De har forholdsvis ca levetid på 1,5 og 2,5 timer med minimum bakgrunnsbelysning.

 

Skjermen er vel egentlig det eneste jeg kan klage noe på, pga. touchen så blir det et extra plastikk lag på skjermen og det blir dobbelt så mye gjenskinn som på en vanlig CrystalClear skjerm.

 

Så det er absolutt en digg maskin til sitt bruk. Jeg har prøvd den til alt utenom 3D rendering og videoredigering og er strålende fornøyd etter det jeg forventet. Så absolutt et godt kjøp etter at jeg fikk installert XP på den.

Lenke til kommentar

Når det gjelder ekstra minne til denne PC'n så vil jeg ikke annbefale å bytte det ut med en gang grunnet garanti og slikt. Garantien går rett i dass for å si det sånn om du begynne å tukle, og går det i stykker så får du ingenting igjen av de 11 000 som ble brukt på manskina.

 

Men om du allikevel skal ha mere minne i den ville jeg gått for 1gig PC2-6400 brikker. Du får da 2gig som er maks denne maskinene støtter(ettersom jeg har skjønt vertfall), pluss at minne blir litt raskere som vil påvirke ytelsen til hele maskinen.

 

Et forslag kan da være to av denne typen

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324319

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Hei,

 

Takk for linker, fant desverre denne tråden etter jeg hadde googlet hver eneste driver :(

 

Men til de av dere som sitter med XP på en HP TX maskin, har dere opplevd problemer med kalibrering?

 

Markør flyttes ca 6-7 cm bortenfor der jeg faktisk trykker og får derfor ikke til å kalibrere sjermen.

 

Har samme drivere som nevnt i tråden her.

 

Får heller ikke til roteringsmuligheten for sjermen.

 

Kjører WinXP Prof. vurderer WinXP Tablet PC edt.

 

Maskin: HP TX1250EO

 

BTW; ny bios oppdatering tilgjengelig for HP TX1250 iallefall som løser problemer med at lyd skipper på WLAN aktivitet.

Tidligere var fix å disable 802.11a (altså valget du skal ha: 802.11b and 802.11g)nettverket på trådløse kortet i enhetsbehandling.

Ikke at BIOS oppdateringen har så mye å si, er vel ikke så mange A WLAN nettverk der ute ;p

Lenke til kommentar
Men hvor god er egentlig Tablet-funksjonen? Fikk prøve 1250 i en expert-butikk, og da opplevde jeg at musepekeren bommet grovt i forhold til hvor jeg forsøkte å markere med den tilhørende "touchpennen".

9426920[/snapback]

 

Da må sjermen kalibreres, det er fort gjort i kontrollpanelet.

 

Er også uvant å sitte med pen istedefor, holder du PCen litt skeivt eller hånden litt skeivt så er det fort gjort at den treffer andre steder enn der du trodde den ville treffe.. men det løser seg fort med en kalibrering.. Merker du at den er litt off, så kjører du bare en kalibrering til.

 

Var også og testet en 1250 i Expert i Bergen sentrum før jeg kjøpte den på nettet. Ble ikke imponert over pressisjonen der, men kjørte ingen kalibrering der.

 

Men kan ikke anbefale Vista, og alt pre-installede greiene fra HP. Det sinker maskinen veldig mye ned, avinstaller alt så blir det endel bedre.. men for best ytelse installer windows xp tablet edt.

 

Btw, XP tablet installasjon er forresten veldig lik XP, noe som under hele installasjonen fikk meg til å tro at det var vanlig XP jeg installerte.. Men når den spurte etter cd 2 , da forstod jeg at jeg hadde riktig versjon :)

Lenke til kommentar
jeg har en tx 1020fra hp men får ikke skjermkort driveren til og fungere

 

kan noen sende meg en link (adresse) ? :blush:

9481010[/snapback]

 

Du må legge den inn manuellt. Dvs pakke ut exe/zip filen du laster ned, gå til enhetsbehandling, og legge den inn der under skjermdrivere...

 

Linken ligger forøvrig i 1. post i denne tråden. Jeg sitter selv på samme maskin med xp, så jeg vet at den driveren fungerer.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Flott, mange takk for de beste tipsene på nettet.

MEN denne tråden er altfor lavt ranket på google! jeg har brukt alt for mange timer på upresise tips om win xp-drivere til tx1020, før jeg fant dette stedet.

 

Jeg skal delta seinere i en evt ny tråd om hvordan skaffe, installere og tilpasse win xp tab 2005 ed. og språkpakkene.

 

Og kanskje burde vi vurdere en tråd for de som vil saksøke HP:

Firmaet stjeler masse tid fra folk ved å gjemme unna drivere for andre OS som fungerer (bedre): For vanlige brukere er det ikke mulig å bruke noe annet OS enn Vista-bloat-drittpakken som ligger på harddisken, men HP får neppe lov av INTEL mfl å si at "denne maskinen fungerer KUN med Vista". (For det er verken sant eller lovlig å si, ikke sant? )I det minste må da dette være en forbrukersak eller TV2-hjelper deg?

Endret av blur
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...