Amento Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 (endret) Jobber med et program til Rappelz som skal hjelpe nybegynnere (som meg selv) til å finne riktig equipment og våpen. programmet går ut på å kalkulere en score for det forskjellige utstyret og dermed gi deg muligheten til å sammenligne. Problemet er det at jeg er usikker på hvor mye den scoren skal legge vekt på de forskjellige stats'a på de forskjellige utstyrsdelene. Vanskelig å forklare, her er et eksempel: Våpen: - Phys. Atk. - Accuracy - Atk. Speed For å finne ut score for våpen så skal man jo legge mest vekt på P.Atk, men selvfølgelig så har jo accuracy og attack speed noe å si også. Så da er spørsmålet: Prosentvis, hvor mye skal score'n bygge på de forskjellige stats'a? Eks. - Phys. Atk. 60% - Accuracy 20% - Atk. Speed 20% Alle utstyrsdelene: Våpen - Phys. Atk. - Accuracy - Atk. Speed Våpen med Mag. Atk. - Mag. Atk. - Phys. Atk. - Accuracy - Atk. Speed Armors - Phys. Def. - Evasion - Move. Speed - Max MP - MP Regen - Max HP - HP Regen Belts - Phys. Def. - No. of Slots - Max. Weight Caps - Phys. Def. - Mag. Defense Gloves - Phys. Def. - Accuracy 2 Boots - Phys. Def. - Evasion - Move. Speed Shields - Block Phys. Def. - Block Capes - Phys. Def. - Mag. Defense Masks - Phys. Def. - Mag. Defense Håper dere skjønner forklaringen min, og at det er noen som kan hjelpe! Navn til de som kan hjelpe vil selvfølgelig nevnes i programmet. Joakim EDIT: Glemte å nevne at all kodinga er ferdig, mangler bare disse prosenttallene nå... Endret 3. mai 2007 av Zathardor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå