Gå til innhold

Bruke Bluetooth handsfree på PC


Anbefalte innlegg

Hei, er det nokon som veit korleis ein kan bruka Bluetooth handsfree på PC?

 

Har kjøpt ein flamingo BT handsfree, som støttar dei to vanlinge protokollane

- HandsFree-Unit (1.0)

- Headset-HS

 

Og det står på nettsidene deres at den kan brukes på PC viss den støtter desse protokollane.

 

På PC'en brukar eg standar windows drivere til bluetooth adapteren (koblet til via USB)

 

Nokon som veit koleis eg kan få desse til å virke saman? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Parrer de, og deretter kobler til på samme måte som på mobil.

8532987[/snapback]

 

Problemet er at Windows XP sine standardrivara ikkje støttar dei profilane som handsfree'en brukar (sjå fyrste innlegg).

 

Får kobla dei saman.. men ingen ting skjer. Windows må jo kjenne den igjen som høgtalar og mikrofon.

Lenke til kommentar

Først: Etter at du har parret de, må du trykke på handsfree på samme måte som når du skulle utføre et taleanrop på telefonen. Dette gjør at de kobler opp. Litt knotote forklart. Altså når hf er koblet til telefonen kan du trykke en eller annen kombinasjon på den for deretter å si navnet på den du vil ringe. Trykk samme kombinasjon etter at den er koblet til pc.

 

Hmm. Mystisk. Er det rett og slett slik at windows bluetooth stack ikke støtter protokollene? Jeg vet ikke hva den støtter siden jeg ikke har brukt den (den er altfor dårlig i mine øyne).

Du nevner at du har koblet til bluetooth dongle via usb. Hvilken dongle er det snakk om? Støtter den widcom bluetooth stack? I tilfelle ville jeg prøvd å installere den. Både widcom og bluesolei har alltid fungert med alle handsfreene jeg har prøvd.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...