Gå til innhold

Hvilken DELL??


Monash

Anbefalte innlegg

Har vært heldig å få to gode tilbud fra dell. Problemet nå er å velge hvilket.. :D:D:D

 

Det er en Inspiron 8200 og Latitiude c840. (dissse er jo egentlig like). Den største forskjellen er jo skjermkortet. I Inspironen står jo ATI sitt Radeon 9000 kort mens det i latituden står et nVidia geForce 4 kort. Begge er i 64 mb versjon.

 

Hvor stor forskjell er det på disse to kortene?? Og maskinene??

 

I c840 er cpu`en på 2,2GHz, mens i I8200 er den på 2GHz. Hvor mye har dette å si??

 

Maskinen skal brukes til alt det en student bedriver.

 

Ellers har begge maskinene:

512 RAM

40 Gb HD

DVD

CD-RW

WLAN løsning

 

Alle former for innspill mottas med takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

I Inspironen står jo ATI sitt Radeon 9000 kort mens det i latituden står et nVidia geForce 4 kort.  

MX eller TI??

Viss det er MX: Gå får ATI-maskina

Viss det er TI: nVidia maskina.

Prosessoren: Når det er over 2 ghz, så spiller det liten rolle om det er 2.2 eller 2.0. Serlig med bra skjermkort.

Kanskje du merker det under DivX-encoding, med et par minutter spart, men det har du vel tid til....

Lenke til kommentar

MX eller TI??

 

Dette er bærbare maskiner!:)

 

Uansett...hvis det ikke er prisforskjell på maskinene ville jeg nok valgt latituden...forskjellen på skjermkortet er ikke så enormt stor, og jeg tror latitude-maskinene generelt sett har bedre kvalitet.

 

men, jeg tror ikke du vil merke stor forskjell på de to prosessorene!:)

 

vh

krister

Lenke til kommentar

Jeg står og bikker selv mellom 8200 og 4150 med ganske lik konfigurasjon. 4150 er den jeg heller mest mot da den er lettere og mer portabel. Jeg har prøvd en av disse og den virket grei, men kunne godt ha tenkt meg å fått hendene i en 8200 for å prøve denne og. 15'' skjerm frister. De har "juletilbud" på 8200 nå, men jeg vil vente til etter nyttår for å se hva som skjer da. Når maskinen skal selges om 2 år tror jeg også det vil være lettere å få mer igen for en liten maskin.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...