Hayer Skrevet 30. april 2007 Skrevet 30. april 2007 [/code]Hei! Finner (som vanlig) ikke syntaks feilen min! Noe hjelp å få? her er scriptet: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?php $tbl_name = "clan_matches"; mysql_connect("locAAAost", "pekdddddddddeland_", "psssssss3")or die("Cannot connect to news server!"); mysql_select_db("pederslekeland_")or die("Cannot select database!"); $sql = "SELECT * FROM $tbl_name"; $result = mysql_query($sql); while ($rows = mysql_fetch_array($result)) { echo "<p>$rows['lag1'] ( $rows['res1'] )"; echo " vs "; echo "$rows['lag2'] ( $rows['res2'] )"; echo "<br>$rows['map']</p>"; } mysql_close(); ?> Får feilen Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /customers/pederslekeland.com/pederslekeland.com/httpd.www/CLAN/match/match_vis.php on line 11
Anders Moen Skrevet 30. april 2007 Skrevet 30. april 2007 Jeg er ikke helt sikker, men tror det er fordi du skrev echo "<p>$rows['lag1']</p>"; og sånn. Det skulle vel heller vært echo "<p>" . $rows['lag1'] . "</p>"; Test den her og se om du får noen feilmeldinger: <?php $tbl_name = "clan_matches"; mysql_connect("locAAAost", "pekdddddddddeland_", "psssssss3")or die("Cannot connect to news server!"); mysql_select_db("pederslekeland_")or die("Cannot select database!"); $sql = "SELECT * FROM $tbl_name"; $result = mysql_query($sql); while ($rows = mysql_fetch_array($result)) { echo "<p>" . $rows['lag1'] . " ( " . $rows['res1'] . " )"; echo " vs "; echo $rows['lag2'] . " ( " . $rows['res2'] . " )"; echo "<br>" . $rows['map'] . "</p>"; } mysql_close(); ?> Som jeg sa så er jeg ikke sikker, men prøv den
Gjest Slettet+142 Skrevet 30. april 2007 Skrevet 30. april 2007 (endret) koden Anders-Moen har skrevet skal nok virke. Ellers tror jeg du kan lese bittelitt her, post #4, av [email protected] Hvis du ikke orker klikke på linken: [4 Dec 2002 7:03pm UTC] [email protected] Btw, this happens when you do: print "a foo $bar['blah'] eh"; Don't do that. You can do either: print "a foo {$bar['blah']} eh"; print "a foo $bar[blah] eh"; print "a foo " . $bar['blah'] . " eh"; But when outside of strings always quote your keys: print $bar[blah]; // bad print $bar['blah']; // good Unless of course you defined blah as a constant earlier. Anyway I'm making a faq out of this question and marking as a doc bug because this question comes up a lot especially since 4.1.0 (autoglobals) and 4.2.0 (register_globals default change). Endret 30. april 2007 av Slettet+142
Bakke Skrevet 30. april 2007 Skrevet 30. april 2007 (endret) Skal og kunne skrive linjen som dette: echo "<p>{$rows['lag1']}</p>"; Endret 4. mai 2007 av mhbakke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå