Gå til innhold

Kabinett til vannkjøling -trenger tips


Anbefalte innlegg

Hei, skal snart kjøpe ny pc med vannkjøling og er litt i tvil hvilket kabinett jeg skal anskaffe. Er ikke en stor fanboy av glorete kabinett; liker det stilrent.

 

Av vannkjølingsutstyr skal jeg ha:

1 Stk. 120.3 radiator

1 Stk. Swiftech MCP655 vannsirkulasjonspumpe

1 Stk. Fillport

 

Av annet utsyr:

1 stk CD/DVD drev

2 stk 3.5" HDD

1 stk viftekjøling

1 stk minnekortleser

 

Nedenfor er de kabinettene jeg synes er greie:

 

Alt. 1: Antec P180: Liker kabinettet og det virker romslig, 120.3 burde passe i toppen, men det vil gå utover to 5.25" drevplasser

 

Alt. 2: Lian Li Modular Cube Case, Aluminium, Sort: Burde ikke ha noen problemer med å plassere vannkjøling i dette kabinettet.

 

Alt. 3: Yeong Yang Server Cube, Sort: er ikke det fineste, men kan kanskje gå.

 

Alt. 4: Lian Li PC6070BSCANDV2

en 120.3 radiator burde passe i toppen eventuelt i bunnen hvis jeg tar ut HDD boksen

 

Finnes andre alternativ?

 

PS: pris er ikke så viktig, max budsjett for kabinett ca <2500

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kabinettet ligger sånn ca innenfor budsjettet. Så det til ~2500 i Pris Guiden, men skal jeg først bruke så mye på et kabinett så frister Lian Li Cube mer.

 

Jeg kan slippe å bruke dremelen for å lage luftehull for radiatoren i "Cube" og det gir ufattelig mye plass selv om det ikke er så enormt stort (0.5 m3)

Lenke til kommentar

det er et eller annet some blir helt feil med "Mozart". Forholdene mellom høyde bredde dybde virker unaturlig, om det er en brukbar karakteristik for PC kabinentter.

 

Jeg heller mot Lian Li Cube eller Antec P180 eventuelt P190, men jeg må bare finne den beste metoden å mounte 120.3 radiatoren i P180.

Lenke til kommentar

I "Cube" can man ha en 120.3 radiator som tar opp 9 av 18 5.25" bays og så kan man ha 1 120.2 radiator i taket. (Det er sikkert plass til et par 120.1 radiatorer bak også, men det blir vel overkill)

 

Bryr man seg ikke om 5.25" bays så passer vel teoretisk 2 stk 120.3 og en 120.2 radiator inne i kabinettet før man må begynne og tenke på mer intricate plasseringer.

 

Lian Li PC6277B virker interesant, men hvor stor er den åpeningen i topp plata?

siden PSU er plassert tradisjonelt så passer vel ikke en 120.3 radiator. Og finnes kabinettet uten vindu?

 

Selve kabinettet er 600mm dypt så det er kanskje en 480mm lang åpening slik at man kan inverte PSU og hente luft utenifra itllegg til 120.3 radiator.

 

TJ-07 blir litt dyr, får "Cube" med en del ekstra for samme pris

 

Edit:

 

Fant et Review av Lian Li PC6277B og det viser at det bare er plass til en 120.1 radiator i toppen, da må jeg modifisere toppen uansett, og da frister P180 mer.

Endret av Heiglot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...