Martin A. Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Hei sveis $str = "[color=red]Dette blir en rød tekst[/color][color=blue]dette blir blått[/color]"; $str = preg_match_all('/\[color\=(.*?)\](.*?)\[\/color\]/i', $str, $matches); Så langt har jeg kommet med denne koden. Den skal sjekke hvor mange forskjellige verdier jeg har i $mathes[1] (som da blir fargenavnet (red/blue osv)), men her stopper det opp. Jeg klarer ikke å komme frem til en logisk måte å gjøre dette på. Fant heller ingen array_*()-funksjoner som så ut til å gjøre noe slikt. Google kunne heller ikke fortelle noe lurt. -Martin
Gjest Slettet+142 Skrevet 29. april 2007 Skrevet 29. april 2007 (endret) $str = "[color=red]Dette blir en rød tekst[/color][color=blue]dette blir blått[/color]"; $str = preg_match_all('/\[color\=(.*?)\](.*?)\[\/color\]/i', $str, $matches); $forskjellige = array(); foreach($matches as $value){ if(!in_array(strtolower($value), $forskjellige)){ $forskjellige[] = strtolower($value); } } $antall_forskjellige = count($forskjellige); kanskje denne fungerer til ditt formål? - utestet. edit: aii. jeg har passert 1000 innlegg Endret 29. april 2007 av Slettet+142
Martin A. Skrevet 29. april 2007 Forfatter Skrevet 29. april 2007 Excellent! At jeg ikke tenkte på det. Tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå