Gå til innhold

Laste ned nye kart til Novogo T30 GPS


uranus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du går på Novogo sine hjemmesider så ser du der at det ikke er noe nye kart til t30 enda. Men jeg vet at det er på vei og at de kommer om ikke så alt for lenge. De nye kartene skal også inneholde fartskontroll-kameraer.

 

Du kan altså ikke legge til fotobokser selv. Du må vente til de nye kartene er ferdige og lagt ut for nedlasting. De kommer forresten til å ta en liten avgift hvis du vil oppdatere.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også Novogo T30. Desidert verste GPS jeg har vært borti. Den fryser seg (altså ingen bilde. Bare lys på knappene og lys, blank skjerm) når jeg slår den på igjen, så jeg må bruke den stylusen til å ta en "skikkelig" restart på den hver gang. Og signalene forsvinner i tunneler.

 

Og den viser veier som ikke fins. Hvis jeg skulle fulgt dem så ville jeg endt opp i grøfta.

 

Aldri mer Novogo. Ironien er at de har slagordet "A GPS that really works" :!:

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Jeg har også Novogo T30. Desidert verste GPS jeg har vært borti. Den fryser seg (altså ingen bilde. Bare lys på knappene og lys, blank skjerm) når jeg slår den på igjen, så jeg må bruke den stylusen til å ta en "skikkelig" restart på den hver gang. Og signalene forsvinner i tunneler.

 

Og den viser veier som ikke fins. Hvis jeg skulle fulgt dem så ville jeg endt opp i grøfta.

 

Aldri mer Novogo. Ironien er at de har slagordet "A GPS that really works" :!:

8578258[/snapback]

 

Jeg har alldri opplevd at den fryser seg. Kartene er noe gamle og viser noen ganger at du kan svinge inn en vei som har blitt stengt de seneste årene men dette er også normalt en gang i blandt for en gps. Absolutt alle gpser mister signal i tunneler.

 

Men 1500kr var veldig dyrt for å få oppgradert kartene :thumbdown:

Lenke til kommentar

Tja. GPS i bilen til faren min er derimot den beste jeg har sett. Og det koster 3000 kr for en ny kart. Og jeg...tror...ikke den var noe problem i tunneler heller, men husker ikke fordi jeg sitter ikke ofte i den bilen. Bilen er 2004/2005 modell og han har ikke oppdatert noe kart og det har ikke hendt at den peker på alle slags mulige veier som ikke eksisterer. Så softwaren er ganske bra synes jeg. Den kan peke på veier som er forbudt å kjøres inn i, men det er en vei i det minste :p Novogo ville sende meg i grøfta :p litt forskjell

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar

Fordelen med fastmontert GPS er att den i de fleste tilfeller også får signal fra bilens speedsensor. Da blir den fort mye mer nøyaktig i tunneler.

 

Novogo er jeg ikke veldig imponert over. Produktet (V70) fungerer forsåvidt greit, selv om en del av de annonserte funksjonene ikke finnes/virker i Norge. Kartet som leveres med er gammelt og prosedyren for å oppdatere innebærer innsending av produktet.

 

Prisen på dette er som ovenfor nevnt 1500,- kroner pluss frakt, da får man også oppdatert software i GPSen og det kommer nye funksjoner til, samtidig som noen forsvinner.... Kartverket blir også oppdatert, men en får færre land... Så om dette er en god avtale blir jo opp til den enkelte å vurdere.

 

Jeg synes ikke dette er bra nok og når de i tillegg ikke har kundeservice så er nok ikke Novogo noe jeg vil skryte av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...