Gå til innhold

Athlon 64 3000+Elements 5=tregt


holvik

Anbefalte innlegg

Athlon 64 3000+

Geforce 5200 (skjermkort)

1024 MB ram

 

Sliter med att det går tregt i Photoshop Elemets 5.

Mange prosesser bruker 100 % CPU og fører til att jeg må vente i flere sekunder, noe som selvføgelig er frustrerende.

Vet att mitt system er utdatert ,men drister meg likevel til å spørre om der er noe enkelt (les billig) jeg kan gjøre for å forbedre dette noe.

Bytte skjermkort ?

Mer ram ?

 

Prøver å tyne det siste lille ut av mitt nåværende system. Planlegger å oppgradere til høsten. Da blir det mest sannsynlig E6600.

Vil man få utnyttet dobbelkjerne i Elements ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Athlon 64 3000+

Geforce 5200 (skjermkort)

1024 MB ram

 

Sliter med att det går tregt i Photoshop Elemets 5.

Mange prosesser bruker 100 % CPU og fører til att jeg må vente i flere sekunder, noe som selvføgelig er frustrerende.

Vet att mitt system er utdatert ,men drister meg likevel til å spørre om der er noe enkelt (les billig) jeg kan gjøre for å forbedre dette noe.

Bytte skjermkort ?

Mer ram ?

 

Prøver å tyne det siste lille ut av mitt nåværende system. Planlegger å oppgradere til høsten. Da blir det mest sannsynlig E6600.

Vil man få utnyttet dobbelkjerne i Elements ?

8485541[/snapback]

 

 

Du bør først kjøpe mere ram, Kjører du vista bør du ha 4gb. xp klarer seg fint med 2.

tror ikkje skjerm kortet har noe serlig å si.

Lenke til kommentar

Har du ett pci skjermkort, bør du vurdere å skifte til AGP hvis du har mulighet. Bruker du skjermkort på pci'bussen vil den stjele båndbredde (som den trenger under krevende applikasjoner som adobe), fra hardiskene...

 

Mer ram er også viktig. Det er ikke pga svak cpu at ting stopper opp.

Lenke til kommentar

Prosessoren er en AMD Athlon 64-Newcastle som står på ett Asus K8V SE/754 hovedkort.

Skjermkortet er ett AGP kort.

Vet att dette ikke er noe supermaskin i dag, men som nevnt tidligere håper jeg å utsette oppgradering en stund til.

 

Kan også nevne att jeg er tenkt å redigere litt video med Adobe Premier 3.0 og har i den samenheng lurt på om ett nytt skjermkort vil gjøre att ting går raskere, eller er det kun i spill man trenger ett godt skjermkort ?

 

Kjøper hardware brukt ,så jeg legger ikke de helt store sumene i denne pc'en.

 

Spørsmålene mine passer kanskje ikke inn under "prosessorer" ,men jeg håper likevel att noen gidder å svare.

Lenke til kommentar

holvik : Skjermkortet ditt har iingenting å si under redigering av video da slike ting gjøres av cpu'en uansett. Masse minne og en rask disk er viktig for deg i dette tilfellet. Jeg ville sjekket at du har alle drivere på plass og oppdatert, og en reninstallasjon av windows vil hjelpe deg mye. Du har slettes ingen dårlig maskin, og vil kunne gjøre den jobben du ønsker en stund til, ting tar bare litt mer tid.

Lenke til kommentar

Mange rare anbefalinger om mulige løsninger her, hmmm.

 

Du sier mange prosesser bruker 100% CPU, hva mener du med mange prosesser?

Er det kun Elements som trekker 100%, eller er det andre prosesser også? I så fall hvilke, og trekker "disse" prosessene 100% når du ikke er i Elements også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...