Gå til innhold

Hva er best windows xp eller 98 se


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg er helt sikkert ikke den rette til å svare

på dette spm, men jeg er svært positivt

overrasket over hvor god XP'en er til å

installere komponenter og koblinger.

 

Jeg har hatt litt pes med div eldre drivere

og prog.

 

Liker oppsettet til XP'en, etter litt tilvenning.

 

Jeg hadde win98 før

 

R K Skaar

Lenke til kommentar

jeg kan annbelfale på det varmeste Windows 2000.

fjell stabil, dei aller fleste spill fungerer flott, os'et er fjell stabilt og er omtrent like rask, om enn litt raskere enn xp (som er bloatware, personlig mening.. :grin:).

 

det aller meste av nytt hw er støttet, eldre ting og tang er mer eller mindre ferdig innebygt støtte for i os'et.

 

2K er utrolig gjerrig på minnet, rein install oppe og kjører med alle drivere installert så bruker den bare 45-50mb av tilgjengelig ram. all ram som er i bruk av et programm blir frigjort ved slutt.

blåskjermer (BSOD) er veldig sjeldne ved normal drift.

kræsjer et programm så får du opp en liten boks som sier 'programmet har sluttet å svare. avslutte nå?', trykk ok og all rammen blir frigjort og programmet avslutett og maskinen er klar for et nytt forsøk :smile:

 

eneste tradeoff'en med 2K er den kanskje litt lange oppstarten/avsluttningen, men det tolererest pga stabiliteten..

 

har en boxs med 2K server på. med den så har jeg siden jeg slo den på for 13 dager siden rippet 5 dvd'er og på fritiden sin så regner den på SETI. har forstatt ikke restartet den på 13 dager :smile:

 

denne spill/arbeids maskinen min gjør mye rart, fra spille CS, RTCW, Homeworld (ruleer), surfe, mye annet rart, skrive, spille musikk, surfe litt til, irc'ing, smartripper (dvd til hd, for å sende til servern i kjelleren) samt å kjøre to SETI klienter kontinuerlig i bakgrunnen.

normal oppetid på den er tre eller fire dager mellom hver restart, da vanligvis pga jeg har oppdatert drivere eller installert nye programm som trenger en ommstart, eller no annet tull som egentelig ikke var nødvendig :smile:

2K er konge! :grin: :grin:

Win98 har aldri greitt dette :razz:

Lenke til kommentar

Ikke hør på de som sier att XP=Merzedes og Win98 se er lada :sad:

For meg er det motsatt !

bare tull . XP er uferdig og med masse mangler på drivere og masse bugs :sad:

Har selv prøvd det 3 ganger nå på 2 foskj maskiner og hver gang får jeg store problemer med diverse mangler :sad:

jeg kjører nå win98se og det helt stabilt uten driverproblemer og andre buga :smile:

Lenke til kommentar

Eneste problemet er at logitech driverne suger kuk i win 2000. Har prøvd både 9.42.2 build 004 (samme som jeg har i win98 og funker perfekt der), 9.29 build 100 (downloadet/anbefalt av |SR|Paradoxs), og 9.00 build 87, 94 og 99. Alle hadde samme problemet at når jeg trykker høyre og venste musknapp samtidig (mouse1=+switch7 og mouse2=+jump) for å rocketjumpe, så får jeg bare midtre musknapp (mouse3=+switch8) som er shaft. Har ingen problem med mosueware i win98se. bortsett fra at det går ikke an å trykke 3 knapper på en gang (ikke noe problem med mitt oppsett, siden ene knappen er shaft, og den andre rl)

Det finnes ikke så mange optimiserte voodoo banshee drivere heller til winn 2000. Med qw software mode 320x240 i wib98se får jeg 68fps i timedemo overkill, i windows 2000 får jeg 84 fps i samme oppløsning. I quake3 timedemo four (1.31) får jeg 121 fps i win98 og 119 fps i win 2000. Alle disse verdiene er med 120 core og 130 mem på banshee, 3dfx tools i win98 med flere tweaks. kun powerstrip i win2000 med kun samme overklokking og vsync off

Lenke til kommentar

Er storfonøyd med Xp Professional. Hadde WinMe før som hang seg av og til. Har ikke opplevd det med Xp ennå. Gir xp pluss for bra brenne-funksjon, dvd-spilling i mediaplayer, stabilitet. Når jeg la inn xp var det noen drivere og programmer som måtte oppgraderes, men det var ikke noe problem. Har Telenor ADSL, oppkoblingen er mye raskere nå - bruker oppkoblingsfunksjonen som ligger i xp, IKKE den på TelenorCD. Hvertfall er jeg veldig fonøyd!

Lenke til kommentar

Hei! OpengGL funker flott med mit gf2mx (Creative) i XP. Hadde både Xp og Win98 SE og ble etter 2 år med 98 svært lei av det. (særlig da alle nettverkskomponenter forsvant fra W98 slik at verken nettverk eller isdn funka)

 

Så jeg fjerna 98 og har kjørt Xp Pro 2600 siden da. Bare problemer med enkelte gamle spill og programmer.

Lenke til kommentar

Heisan

 

Jeg har oppgradert i fra Win98SE te XP Pro og jeg må si jeg foreløpig er meget fornøyd med det nye operativsystemet fra Microsoft. Ikke noe stor revolusjon, vil jeg si, men greit nok. :smile:

 

Installasjonen gikk smertefritt, men mest fordi maskinen jeg installerte d på er av nyere dato. Det gamle ISDNkortet mitt var det eneste som skulle by på problemer, men heldigvis hadde produsenten laget XPdrivere som fungerte glimrende.

 

Det første jeg la merke til etter overgangen var hvor raskt XP startet opp, noe som får Win98-bootup til å virke som en evighet. Det tar litt til å venne seg til den nye "look & feel" som XP bærer preg av, men man blir vant med det. Førsteinntrykket var at XP er mye mer stabilt enn sine forgjengere, men dette er kanskje bare er en illusjon.

 

Men det store minuset med XP er at du få problemer med en god del av de "gamle" spillene som fungerte under Win98. "Black & White" var bare å glemme, det har STORE problemer med XP. Flysimulatorene mine er hardt rammet, siden programmet til MS SideWinder Joystikken min, der jeg kan legge in "scemes" til hvert enkelt spill, ikke fungerte under XP. (og trolig aldri vil, siden MS sider at det ikke kommer flere versjoner av dette programmet).

 

Har en mengde andre spill også, som jeg ikke har prøvd på XP enda. Får sikkert flere overraskelser etterhvert. Går man på hvilket så helst spill-forum florerer det med rapporter fra folk som ikke får ting til å funke med XP. Og slik kommer det til å være i mnst 6 mnd. fremover, helt til Microsoft har tatt livet et par tusen bugs.

 

Det jeg vil fram til et at dersom du orker, ta i bruk XP allerede nå. Det er ganske solid og effektivt, men har en del barnesykdommer som enda ikke er utbedret enda. Win98 begynner å dra på årene og jeg tror dem som holder seg til det kommer til å få problemer i tiden fremover. Men fortsatt er 98 fullt brukbart, spesielt til spilling!

 

Har du maskin til det og er ikke redd for å ofre endel av det gamle, ta imot XP med åpne armer. Hvis du ikke orker tanken på å bli sittende timesvis med å løse XPproblemer, hold deg til Win98 i noen måneder til de verste bugene er fjernet.

 

Jeg er fornøyd med XP så langt, men vurderer å sette opp multiboot med XP og Win98. Da kan jeg bruke Win98 til eldre spill og programmer uten XP-støtte, og XP til alt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...