Gå til innhold

e6400 høy idle temp


tb

Anbefalte innlegg

Hei på dere.

 

Jeg investerte for en liten tid tilbake i ny rig.

e6400, asus p5b, 8800 gtx osv. Men jeg merket meg a min cpu temperatur var høy. 45c på idle sånn ca med stock settings. Det første jeg gjorde var å kjøpe et Antec P180 men det var liten forandring. 42c idle. Så denne uken kjøpte jeg en Thermaltake Big typhoon men temp var fortsatt uforandret. Jeg klokket til 2.6 ghz (333x8) og fortsatt er tempen den samme. 42 på idle og 55-58 på max load. På 3.3 ghz blir temp 65+ max load.

 

Jeg fjernet "rammen" idag rundt cpu etter å ha lest i forumet at denne kunne bøye cpu og det hjalp vel kanskje litt.

 

Jeg bruker TAT til å stress teste og lese av temp samt Core Temp som gir meg samme temperatur.

 

Jeg har også demontert og reinstallert kjøleren 4 ganger og påført passe mengde kjøle pasta som fulgte med vifta, alle med samme resultat.

 

Verken nytt kabinett eller dyr kjøler ser ut til å være det som trengs. Har forandret diverse instillinger i bios etter jeg leste en guide om overklokking uten helt å vite hva de forskjellige instillingene egentlig gjør.

 

Kan noen gi meg noen konkrete tips til hvordan jeg kan få lavere temperatur? Har også 1 vifte i toppen, 1 bak (begge sitter meget nær cpu vifte) og en som suger inn i front. Airflow kan neppe være problemet her. Liker ikke å la den ligge på nesten 60c under load med tanke på hva jeg har investert av tid og penger.

 

 

mvh Tommy :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen av c2d´ene er bare fryktelig varm... og det er ikke tillrådelig å "planslipe" en cpu, det er fort gjort å ødelegge, og da sitter du der uten cpu....ikke en varm en en gang :!: :!: :!:

 

Mitt råd er at du tar kontakt med butikken der du kjøpte den og forklar hva som er problemet :thumbup:

Endret av amdme
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...