Hayer Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 (endret) Hei her er scriptet, Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?php $overskrift = $_POST['overskrift']or die("linje 1"); $nyhet = $_POST['nyhet']or die("linje 2"); $dato = date('d.m.y')or die("linje 3"); $overkrift = nl2br($overskrift)or die("linje 4"); $nyhet = nl2br($overskrift)or die("linje 5"); $fil = fopen("news.txt", "r+")or die("linje6"); fwrite ($fil, $overskrift)or die("linje 7"); fwrite ($fil, "\r\n")or die("linje 8"); fwrite ($fil, $dato)or die("linje 9"); fwrite ($fil, "\r\n")or die("linje 10"); fwrite ($fil, $nyhet)or die("linje 11"): fwrite ($fil, "\r\n")or die("linje 12"); echo "Articel successfuly added! :)"; ?> Alle "or die()" var bare siden jeg skulle teste en ting, funka ikke uten de heller... Endret 26. april 2007 av Hayer
Gjest Slettet+142 Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 (endret) hvis jeg har forstått rett, er det ingenting galt med skriptet. - siden ingen ac "die()"-ene virker som du sier. utifra det antar jeg at det eneste som er gale er at filer ikke skrives til. da kan du evt. kjøre denne koden: <?php if(is_writable("news.txt")){ echo "Filer er skrivbar"; }else{ echo "Filen er ikke skrivbar. Prøv å chmodde den eller noe sånt."; } hvis koden over returnerer "Filer er skrivbar", prøv å legge dette til under alle fwrite()-ene dine: fclose($fil); Endret 26. april 2007 av Slettet+142
Ståle Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Du skal bare ha 1 fwrite() der.. Legg alt det du skal skrive inni 1 variabel, og skriv 1 gang til filen. Ikke slit ut serveren pa goy heller da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå