Gå til innhold

hjelp til å finne pc/toshiba a100

Patney

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har ombestemt meg, og jeg prøver å finne en bærbar pc.

Krav:

-15,4" skjerm, som er ganske vanlig?

-1024MB ram (gjerne mer)

-Helst XP MCE, men hvis dere finner en pc med XP HOME/PRO, som har dugelig maskinvare, så er det greit.

-Kortleser (memory stick)

-Et bra skjermkort som kan kjøre oblivion/fear med god grafikk og god flyt.

-Og helst intel core 2 duo...

-Vil helst ikke betale mer enn 9500,- men kan kanskje drøye til 10 000,-

-Design er litt viktig, liker designet til HP Pavilion dv-serien. De med svart, skinnende lokk. Liker også designet til den pcen jeg linker til under, f.eks.

-Og bluetooth.

Jeg tenker på å kjøpe denne, som ser ut til å ha ganske bra spesifikasjoner. Det er det beste jeg har funnet hvertfall, skjermkortet ser OK ut. 7600 skal jo være et bra kort, men 128MB dedikert er vel lite? Jeg tror kortet har 256MB turbocache, men er ganske usikker siden spesifikasjonene er ganske dårlig beskrivd, synes jeg.

Noen bedre alternativer?

Endret av Patney
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg er også på jakt etter ny PC, nesten slik som du beskriver. Men hvis du skal ha PC lenge ville jeg anbefalt 2 gb RAM, men det kommer jo helt an på hva du skal bruke den til. Selv har jeg tenkt å satse på en HP PAVILION, men hvilken modell har jeg ikke helt bestemt meg for.

Skrevet

Har anbefalt denne maskina til mange som er i samme situasjon som deg. Kan ikke komme bort fra at den har veldig gode specs til en rimelig penge, og den passer til alle dine ønsker etter hva jeg kan se.

Skrevet
Hei. Jeg er også på jakt etter ny PC, nesten slik som du beskriver. Men hvis du skal ha PC lenge ville jeg anbefalt 2 gb RAM, men det kommer jo helt an på hva du skal bruke den til. Selv har jeg tenkt å satse på en HP PAVILION, men hvilken modell har jeg ikke helt bestemt meg for.

8468611[/snapback]

Jo, men jeg kan jo bare oppgradere det seinere. Dessuten, så vet jeg ikke hvor utvidbar pcen er engang, det står ingen steder! :S

Den har jo 1GB ram, men det står ikke om det er 512x2 eller 1024x1.

Skrevet (endret)

faen, ble litt feil her.

Har anbefalt denne maskina til mange som er i samme situasjon som deg. Kan ikke komme bort fra at den har veldig gode specs til en rimelig penge, og den passer til alle dine ønsker etter hva jeg kan se.

8468627[/snapback]

Den så veldig bra ut! Det er ikke core 2 duo, men det gjør vel ikke så mye? Den prosessoren var vel veldig bra? Den eneste ulempen var at den så litt stor og stygg ut, men sånt kan jeg leve med :p

Forresten, er det her samme pc?

Endret av Patney
Skrevet (endret)

Hvis du bruker rediger-knappen nede til høyre, kan du legge til i forrige post.

Jo da, T7200 er C2D, og den er veldig bra. Smaken på utseende er veldig delt den, men jeg har sett mange som er verre enn den her. Priorieterer du god ytelse, går du for denne.

Maskina er utvidbar til 4 gig ram hvis du lurte på det. Står ingen plass om det er to eller ei brikke som sitter i etter det mine øyne ser.

Ja, det er samme masikina, bare at den til Netshop har heftigere prosessor.

Endret av zonko
Skrevet
Hvis du bruker rediger-knappen nede til høyre, kan du legge til i forrige post.

Jo da, T7200 er C2D, og den er veldig bra. Smaken på utseende er veldig delt den, men jeg har sett mange som er verre enn den her. Priorieterer du god ytelse, går du for denne.

Maskina er utvidbar til 4 gig ram hvis du lurte på det. Står ingen plass om det er to eller ei brikke som sitter i etter det mine øyne ser.

8469081[/snapback]

Ja, jeg trodde jeg trykte rediger, men trykte visst "svar" :p

Og det snakket om ram med ranaskater, så prata jeg om acer-pcen.

Er ganske overbevist om at den toshibaen er den pcen jeg skal ha nå! Ååh, gleder meg til jeg får penger så jeg kan kose meg med den! Oblivion overalt :dribble:

Skrevet

Ja, for all del, kjøp den Toshiba'en. Har hatt den en uke nå og jeg er superfornøyd! Det er 1x1GB minnebrikke i den og i dag fikk jeg den andre jeg bestilte, så nå er det 2 GB ram og ting går så sinnsykt smooth. Anbefaler deg Kingston brikke, denne fungerer ypperlig. Har ikke fått en blåskjerm enda i alle fall :D Brikka kosta forøvrig kun en 500 lapp, 1 GB.

Skrevet

Noen som vet om det følger med en fjernkontroll og innebygd fingeravtrykksleser med Toshiba a100 830? Leste en test hvor det var det inkludert.

Skrevet

Det følger ikke med, hverken fjernkontroll eller fingeravtrykksleser. Hvis det er noe annet du lurer på rundt denne maskina så bare spør! :)

Skrevet

Ok. Jeg leste en test hvor begge de var inkludert, men det var en annen versjon av a100 med lavere specs så. Ikke det at jeg trenger noen av delene :p Men hadde vært artig

Skrevet

Jeg vurderer også å gå til anskaffelse av denne PC'en (da med 2GB minne), men lurer litt på hvordan støynivået er.. Jeg har nå en PC hvor viften har gått kontinuerlig siden jeg slo den på for første gang, så den neste jeg skal ha bør kunne holde tyst med mindre jeg kjører den litt hardt.. Noen med erfaringer her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...