Gå til innhold

K550i vs Nokia6233

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt til å kjøpe mobil og her sett på blant annet SE k550i og Nokia 6233. Jeg trenger disse funksjonene:

Funksjoner:

-Kalender: Ja.

-GPRS: Ja.

-Email klient: Ikke nødvendig, men sikker morsomt

Form:

-Format: vanlig

-Vekt: under 150g.

-Sprut/støtsikker: ikke nødvendig

Skjerm:

Stor og god fargeskjerm

Pris:

2000-2750

Diverse:

-Merke: Er åpen for det meste, men ikke Siemens. det er jeg lei av.

-Kamera: Ja.

-Videokamera: ja

-Symbian: Nei.

-Infrarød port: Ja.

-Blåtann (Bluetooth):ja

-Minne: ikke så viktig hvis det er minne kort

-Minnekort?: ja

-MP3: helst

-Triband: Ja.

-UMTS/3G: hvis mulig

-Edge: ja

-Wlan:nei

-GPS: Nei.

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: kult

-Radio: ja

-Bruksområder: Ringer litt og sender ganske mye SMS. kommer nok til å ta litt bilder nå og da. også vil jeg bruke den til å koble opp internett på laptopen.

Har noen noen kommentarer på de jeg foreslo, eventuelt andre forslag?

setter pris på tilbake meldinger. :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå for SE'n! Har hatt 6233 selv og var ikke så altfor fornøyd med den. Det er en ultrakjedelig telefon med dårlig kamera og den er tung i tillegg!

Skrevet

Det er helt riktig som hjaadd sier, Nokia 6233 er den tyngste av disse to. Men så er det en 3G-telefon, og de ser ut til å være litt tyngre enn sammenlignbare mobiler. Faktisk er vel Nokia 6300 mer naturlig å sammenligne med. En slank og elegant mobil med en rå skjerm. Se hva brukerene sier om Nokia 6300 i prisguiden.

Skrevet (endret)
Gå for SE'n! Har hatt 6233 selv og var ikke så altfor fornøyd med den. Det er en ultrakjedelig telefon med dårlig kamera og den er tung i tillegg!

8463018[/snapback]

Kamera på 6233 er mye bedre enn på K550. For det første tar 6233 video i VGA oppløsning, mens K550 har ubrukelige QCIF. Det betyr 12 ganger høyere oppløsning på 6233! Dessuten har K550 fått kritikk i at den ikke fortjener Cybershot merket.

Les mer her:

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_k550-review-128.php

og her:

http://www.gsmarena.com/nokia_6233-review-98.php

Endret av Shhhh
Skrevet

Aldri vært mer fornøyd med en telefon noen gang enn jeg er i min kjære 6233. Har nå hatt den i over et år, og jeg har alltid vært meget hypp på å bytte telefon lenge før jeg har hatt den i et år, men nå er ikke tanken der en gang. Vil ikke bytte ut min 6233, den har alt jeg trenger og den er meget rask og behagelig å bruke. Elsker den telefonen. :D

Skrevet

Bra gjort å ha hatt en nokia 6233 i over et år. Trodde ikke den hadde vært så lenge på markedet engang?.. Tror den kom på markedet i Juni i fjor. Den ble ihvertfall ikke testet her på amobil før i juli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...