Gå til innhold

Spill-pc til 10.000. Godkjent?


Anbefalte innlegg

Tenker å kjøpe en PC til rundt 10.000, tenkte å bygge den i netshop sin pc-bygger. Den skal brukes til spilling for det meste, skal ikke klokkes. Har harddisker fra før. Tenkte å høre om det så bra ut:

 

pcfs2.th.jpg

 

Ikke alle komponeneter i butikken er tilgjengelige i byggeren, så om du har noen andre forslag til bedre deler til samme pris så kom med de.

 

Takker for alle kommentarer. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi vanlig 32 bit OS støtter ikke 4 GB RAM. 3 GB er maks.

8459495[/snapback]

Tull, 4GB er max i 32-bit.

 

Ved å la prosessoren arbeide med hele 32 bit, snakker vi om nesten 4,3 milliarder kombinasjoner. Dette setter grensen på hvor store heltall prosessoren kan jobbe med, men noe annet som også blir begrenset her er mengden RAM. Hver byte i minnet har sin egen adresse representert av et slikt heltall. Siden 32 bit ikke gir oss flere kombinasjoner, betyr det at datamaskinen ganske enkelt ikke kan bruke mer enn 4 GB minne.

Lenke til kommentar
Fordi vanlig 32 bit OS støtter ikke 4 GB RAM. 3 GB er maks.

8459495[/snapback]

Tull, 4GB er max i 32-bit.

 

Ved å la prosessoren arbeide med hele 32 bit, snakker vi om nesten 4,3 milliarder kombinasjoner. Dette setter grensen på hvor store heltall prosessoren kan jobbe med, men noe annet som også blir begrenset her er mengden RAM. Hver byte i minnet har sin egen adresse representert av et slikt heltall. Siden 32 bit ikke gir oss flere kombinasjoner, betyr det at datamaskinen ganske enkelt ikke kan bruke mer enn 4 GB minne.

8459698[/snapback]

 

Det settes av en del adresser til andre komponenter, Grafikkort etc.

 

Så en praktisk ram størrelse på et 32bits OS er 3,2 GB ram.

 

Men dette har jo ikke noe å si for det oppsettet som er nevnt....

Endret av StormKnight
Lenke til kommentar

Dette er sikkert smak og behag, men jeg ville nok sterkt vurdert mer enn 200 GB HD. Det blir svært lite i det lange løp spør du meg, men du kan jo alltids kjøpe en disk til senere om du føler for det. Er ikke sikkert du har så stort lagringsbehov som jeg har (musikk, spill, film....). Men jeg lover deg - plass kan du egentlig ikke ha for mye av!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...