kribjo Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Hei. Jeg har en FormView med flere felter (mastertabell). I dette FormView'et har jeg også en GridView (innimellom masterfeltene) som er detailstabellen. I denne GridView'en vil jeg ha lagt til Insert-mulighet i footer-template. To av kolonnene er dropdown lister. Den ene er avhengig av hva som er valgt i den andre. Hvordan kan jeg finne verdien av den første dropdownlisten? Har sett på CodeProject sitt eksempel, men jeg får ikke det til å virke. Sikkert fordi jeg har GridView inne i FormView. Jeg kan heller ikke skrive FormView1.GridView1...... Vet noen hvordan jeg kan gjøre dette? På forhånd takk. Bjørn
kribjo Skrevet 27. april 2007 Forfatter Skrevet 27. april 2007 Hei, igjen. Ser at det ikke er store responsen på postingen min. Kanskje har jeg ordlagt meg på feil måte. Siden dette er objektorientert må det vel kunne gå an å referere til et objekt/metode med å bruke hele "stien" til objektet. Siden jeg har lagt en GridView i et FormView ville jeg tro deg gikk an å skrive FormView.Gridview.... hvor jeg kan referere til cellene videre. Men det ser ut som det ikke går med Intellisense. Skal se litt på hva jeg kan få til med FindControl. Bjørn
kimo78 Skrevet 27. april 2007 Skrevet 27. april 2007 (endret) Du kan skrive objekt.controls(key As String) eller objekt.controls(index As Integer) for å få tilgang til en kontroll som er lagt til som en child. key As String er navnet til kontrollen, f.eks "MyDataGridView" Dim dgv As DataGridView = Ctype(Object.Controls("MyDataGridView"),DataGridView) Endret 27. april 2007 av kimo78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå