Gå til innhold

nytt skjermkort, men hvilket?


Hawgers

Anbefalte innlegg

jeg er ikke noen heftig gamer, men spiller litt nå og da, dessuten liker jeg å ha ting på stell. Derfor kjøpte for en 2 uker siden skjermkortet Gainward GeForce 7300GS 256MB DDR2, PCI-Express i håp om at d kunne tilfredstille mine behov.. det gjorde det på ingen måte, uka etter slengte jeg det etter postmannen og ba han om å sende det i retur.. Jeg har i den siste tida sett på en del andre skjermkort som, men vet liksom ikke hva hva jeg får i forhold til pris.. Det er jo så himmla mye å velge mellom.. Er kortet til 1300 nødvendighvis dårligere enn kortet til 1600?? vil helst ikke kjøpe "katta i sekken igjen".. er det noen som kan hjelpe en nOOb i nød :p.. har et budsjett på en 1500 peisar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde et 7300 gs, akkurat samme som fulgte med amd pakkeløsning fra komplett. Det sugde så jeg kjøpte et sapphire radeon 1950 pro 256 mb pci-express, spiller cod 2 jeg da og der fikk jeg opp til 220 fps på 1024 x noe grafikk, og dette koster 1395,- på komplett! verdt det! Og med 7300 gs hadde jeg 30 på 800x640 grafikk, 20 med 1024 :p

Endret av Wart1n
Lenke til kommentar
Jeg hadde et 7300 gs, akkurat samme som fulgte med amd pakkeløsning fra komplett. Det sugde så jeg kjøpte et sapphire radeon 1950 pro 256 mb pci-express, spiller cod 2 jeg da og der fikk jeg opp til 220 fps på 1024 x noe grafikk, og dette koster 1395,- på komplett! verdt det! Og med 7300 gs hadde jeg 30 på 800x640 grafikk, 20 med 1024 :p

8456000[/snapback]

 

Ritig. I klassen under 1500 kr, er X1950pro det absolutt beste valget. Hvis du har dårlig strømforsyning, kan 7600GT være tingen, med kun 36W effektbehov. Skal du ned i pris, kan jeg anbefale 7600GS. Halve ytelsen og halve prisen. (Men fremdeles 3X bedre enn 7300 serien)

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=626001

 

Har du noensinne hatt lyst til å se hvor rask en GeForce 256 er i forhold til en GeForce 8800GTX? Her har du sjansen...

 

Ganske mange prosent av dagens poster består fremdeles av spm som "hva yter Radeon X i forhold til GeForce Y", "Er GeForce/Radeon Z bra", "Er denne *egentlig* verdt så mye mer enn den andre" osv. Dette har jeg prøvd å svare på her.

Lenke til kommentar
hørtes bra ut, valget falt på dette kortet : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327024.. men hva  er egnetlig forskjellen på x1950pro og x1950XTX ? har ny 460watts strømforsyning, regner med det holder til det meste..

8458464[/snapback]

Er asus sin bedre enn sapphire?, jeg valgte sapphire sitt 1950 PRO fordi det hadde super anbefalinger og mange sanne skjermkort "Priser" fra hw og sant. Powercolor sitt var egentlig første valget, men komplett satte prisen opp og hvorfor ikke bare kjøpe sapphire sitt tenkte jeg. så..DU HAR GJOR ET BRA VALG KAN JEG SI :D:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...