Tvangen Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Jeg er på utkikk etter nye komponenter i maskinen min. Det begynner å bli en stund siden sist, og siden man kan få en grei maskin for en billig penge fant jeg ut at tiden var inne... Maskinen skal brukes til det meste, men ikke spilling. Mye programering, noe Photoshop osv. Jeg kunne tenke meg å havne i prisklassen rundt 7000. Komponentene jeg har satt sammen er: Asus P5B-E Plus Gainward GeForce 7600 GT 256 MB (BP7600GT-256-TV-DD) Intel Core 2 Duo E6600 OCZ Platinum XTC Dual Channel PC-6400 2048MB (2x1024MB) Western Digital Caviar SE16 500 GB Dette har jeg tenkt å plassere inn i et Lian Li PC-7 med en MIST 500W strømforsyning som jeg allerede har kjøpt inn. Jeg har også lyst på et viftefritt skjermkort for å begrense støyen mest mulig. Er det noen som har noen formening om oppsettet? Noe jeg burde byttet ut? Ser frem til svar.
evero* Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 skal kjøpe nytt system selv, så driver med endel av det samme (men jeg prøver med enda kraftigere cpu). har tenkt på samme hovedkort, fordi jeg ikke trenger å betale for SLI, men jeg har tatt "vista edition" for å få med fjernkontroll, kan jo være greit. med grafikkkort så kanskje er det greit å se på siste generasjon 8600 gt som er nokså likt i pris, men er nyere teknologi. vet ikke hvor stor forskjell er i ytelse. har bare erfaring med samsung disker, og fornøyd med de, men virker som den nye hitachi disken er nye kongen på haugen (se tråden min senere). men prisen er litt høy. ta en titt på handlekurven min her: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=45773 tråden der jeg gjerne har fått noen innspill på mitt oppsett er her (og gjerne tar flere) er her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=752409&hl=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå