Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg byttet viften på skjermkortet mitt, Radeon x850xt pe, med en annen vifte. Jeg sjekket pcen og alt funket fint. Men så skulle jeg bytte den lille viften på hovedkortet, MSI k8n neo4 platinum, med en passiv kjøler. Jeg klarte å få vekk den gamle viften og montere den passive kjøleren, men da jeg startet opp maskinen etterpå kom den fram til windows-loadingen og så var det stopp. Jeg restarta, men da skjedde ingenting.. Bare svart skjerm...

 

Så jeg prøvde å sette skjermkortet inn i en annen port på hovedkortet og da funket det faktisk. Så jeg tenkte at kanskje skjermkortet ikke hadde komt helt nedi hakk ( det var ikke helt plass med den passive kjøleren montert), men etter litt "overtaling" fikk jeg den på plass, men det var fortsatt bare svart skjerm. Jeg prøvde skjermkortet i den andre porten en gang til, men nå funket det ikke der heller :mad:

 

Jeg har noen lys bakpå pcen som forteller hva den holder på med under oppstart og nå stopper den når den laster bios ifølge manualen... Har hovedkortet tatt kvelden? Noen måte jeg kan sjekke/bekrefte det?

Håper på hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har dessverre liten mulighet for låning av annen hardware for å teste det...

Noen annen måte å bekrefte at hovedkortet har tatt kvelden? Viftene som er koblet i hovedkortet sviver, har det noe å si?

8446763[/snapback]

 

Du kan alltids prøve å resette cmos, og se hva skjer... Just in case. Har vært bori lignende tilfeller før... Da var det statisk elektrisitet som hadde kortsluttet hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...