Octavian Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 slo av maskinen i går og når jeg starter den i dag stopper den helt etter memory testing : 2097152k OK Så skjer det ikke no mer hva skal jeg gjøre`?
Fritz0r Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 memtest86.com last ned, brenn ut, og boot fra den CD'en, dette er det beste minne test programmet som finnes.
Octavian Skrevet 21. april 2007 Forfatter Skrevet 21. april 2007 joda, men den kommer ikke så langt hvis jeg restarter får jeg først beskjed om at jeg har geforce kort og bla bla. så kommer Phoenix - awardbios bla bla copyright. Main Provessor : Amd athlon 6t4 processor 4000+ Memory testing : 2097152k nå skulle den vel egentlig begynt og lete etter diskene osv omn jeg husker riktig, men det gjør den ikke. Jeg kommer heller ikke inn i bios, for alt slutter og svare. eneste jeg får gjort er og trykke tab så jeg får bort boot screen og kan se hvor den stopper.
hokuspokus111 Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 Prøv å resette CMOS..CMOS er det lille batteriet som sitter i hovedkortet..Du kan enten ta det ut ellr så kan du flytte på jumper'ne. Hva er en jumper? En slags bryter. Den består av en lite plast-klips, med metall innvendig (som skal lede strøm), og to eller flere pinner som stikker opp av et kretskort. Plastklipsen er helt "fri", dvs. at den er ikke festet i noe. Pinnene står loddrett på kretskortet, og ved å tre klipsen ned over 2 pinner (som fra siden vil se slik ut: || ) vil man få kontakt mellom disse pinnene. Kontakt mellom forskjellige pinner (eller kontakt mot ikke kontakt), vil gi forskjellige kofigurasjoner. Idag brukes det mye software-styrte "brytere" istedet for de tradisjonelle jumperne på hovedkort . Tidligere brukt til å sette riktig hastighet til prosessorer.
Octavian Skrevet 25. april 2007 Forfatter Skrevet 25. april 2007 (endret) SEIER!! lot den bare stå av en god stund, så var den med etter noen restarter men jeg får fremdeles en ny melding jeg ikke har hatt før ujnder memory testing kommer nå Memory information: Single vhannel, 64-bit Frequency:167MHz Tcl:2.5 Trcd:3 Tras:7 Trp3 (2t Timing) det som er uthevet står med fet HVIT, ikke grå skrift. Har corrsair value select ram pc 3200 i den, hos komplett selges din i pakker a 2x 512 moduler. har 2 slike pakker. MSI k8n Neo4 Hoovedkort. hva betyr dette?` Takker =) Endret 25. april 2007 av Octavian
hokuspokus111 Skrevet 29. april 2007 Skrevet 29. april 2007 SEIER!! lot den bare stå av en god stund, så var den med etter noen restarter men jeg får fremdeles en ny melding jeg ikke har hatt før ujnder memory testing kommer nå Memory information: Single vhannel, 64-bit Frequency:167MHz Tcl:2.5 Trcd:3 Tras:7 Trp3 (2t Timing) det som er uthevet står med fet HVIT, ikke grå skrift. Har corrsair value select ram pc 3200 i den, hos komplett selges din i pakker a 2x 512 moduler. har 2 slike pakker. MSI k8n Neo4 Hoovedkort. hva betyr dette?` Takker =) 8470993[/snapback] Dette er ikke noe farlig og det kan ikke skade pc'n på noen måte...Du trenger ikke bry deg om det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå