Gå til innhold

Automatisk eller manuell giring på bilspill !?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hadde nylig en diskusjon med en kamerat om hva som er best av disse to alternativene i bilspill. Så da spør jeg dere:

Hva er lettest å kjøre bra med på bilspill? Ikke morsomst (skriv gjerne det og), men hovedsaklig hva er det enklest/best å kjøre med på bilspill, automatisk eller manuell giring ?

Endret av VegardSK
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkleste er jo selvfølgelig automatgir da du kun konsentrerer deg om gass og brems, men hvis du har litt erfaring med manuell giring så gir det deg som regel raskere tid.

Skrevet
Manuell.

Du får så mye mer kontroll over bilen.

Får passe den til perfekt i svinger o.l.

Automat er for kjedlig og dårlig.

8426798[/snapback]

Han sa alt du trenger å vite! Bank i bordet!! :tease:

Skrevet
Det enkleste er jo selvfølgelig automatgir da du kun konsentrerer deg om gass og brems, men hvis du har litt erfaring med manuell giring så gir det deg som regel raskere tid.

8426814[/snapback]

Dette mener jeg og.. Det er også ofte morsomst å kjøre med manuell.

Skrevet

Som sagt før er automat det enkleste, men manuelt er helt klart best for raske rundetider og mest kontroll.

Jeg spillte alltid med automat før, men da jeg startet med GT4 for en del år siden bestemte jeg meg for å vende meg til manuelt og nå klarer jeg ikke kjøre noe annet, kjører jeg med automat føles det som at noe mangler og det er ikke like morro

Skrevet

Manuell er raskere (marginalt) og gøyere. Ratt og sekvensiell girspake gir bilspillene det lille ekstra.

Skulle dog hatt clutch og H-gir :love: Håper det blir vanlig i bilspill fremover.

Skrevet (endret)

Dersom du har en bil med extrem ax,er f.eks GT1 i Gran Turismo 3(den du kjører på siste bane(monaco) på licence mode er det en kjempefordel å kunne gire manuelt for å hindre at bilen tar helt av i svingene og du unngår å ta 360'er.Du får kontrollert ax og sving.

Jeg kjørte den banen sikkert hundre ganger og greidde bare bronse,etter jeg skiftet til manuell kom gullet etterhvert :cool:

Kan tenke meg at dette gjelder i de fleste realistiske bilspill..

Dersom du har full kontroll på banen kjører du for altfor tregt! ;)

Endret av BacardiKillah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...