Gå til innhold

Mitt F30 gikk i asfalten - Focus error


Anbefalte innlegg

Yes, mitt FinePix F30 gikk i asfalten og er ikke helt i slag.

 

På skjermen vises et rødt utropstegn og FOCUS ERROR. Slår jeg av kameraet høres en guffen lyd (som om du trekker en skrue for hardt til med drillen) og objektivet rikker seg ikke. Når jeg slår på igjen kameraet, kommer samme lyden, objektivet rører seg fortsatt ikke men skjermen slår seg på og søkeren virker.

 

Jeg kan fortsatt se på bilder som er tatt på minnekortet men kan ikke ta nye bilder. Zoomen virker heller ikke. Har prøvd å ta ut og sette inn batteriet, men ingenting ser ut til å virke.

 

Noen som har noe tips før jeg sender det inn til service, eventuelt benytter anledningen til å oppdatere til F31d?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan koste en del å reparere dette, avhengig av hvor alvorlig feilen er. Regn med 1500-2000 kroner, og da kan man jo nesten kjøpe nytt.

 

Har klart å fikse et par kunders Ixus'er ved å "brekke" objektivet tilbake på plass (med kundens velsignelse så klart). Da så jeg imidlertid tydelig at objektivet var skjevt. Disse hadde vært utsatt for støt direkte mot objektivet mens kameraet var påslått.

Lenke til kommentar
Kan koste en del å reparere dette, avhengig av hvor alvorlig feilen er. Regn med 1500-2000 kroner, og da kan man jo nesten kjøpe nytt.

 

Har klart å fikse et par kunders Ixus'er ved å "brekke" objektivet tilbake på plass (med kundens velsignelse så klart). Da så jeg imidlertid tydelig at objektivet var skjevt. Disse hadde vært utsatt for støt direkte mot objektivet mens kameraet var påslått.

8432881[/snapback]

 

 

Takk for svar. Tror jeg prøve å sende det inn og ser hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...