Gå til innhold

Forlengerkabel for fjernutløser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det du har er vel egentlig en "snorutløser". Dersom du skal ha noe lenger enn dette, kunne du jo gå for en trådløs fjernkontroll. Det koster ikke mer enn et par hundrelapper.

http://www.xd.no/aspx/produkter.aspx?l=2&t...&visavdeling=32

8422451[/snapback]

 

Denn utløseren er elektronisk, ikke en gammeldags snorutløser med wire inni.

En trådløs fjernkontroll kan bare brukes "foran" kamera da den er avhengig av den infrarøde (?) mottakeren på kameraet. Jeg er interessert i å stå et stykke bak kameraet.

Lenke til kommentar

Aha, sånn å forstå. (Jeg brukte bare ordet snorutløser siden jeg syntes fjernutløser var litt drøyt på en utløser med 60cm kabel :p)

 

Jeg har sett litt på denne utløseren, og kontakten ser jo ut som en vanlig stereoplugg (evt. litt mindre?) Kunne det gått an med en vanlig forlengerkabel for stereo etc.?

Det kan jo også gå an å skjøte ledningen selv. Det er vel snakk om maks to eller tre ledninger inni der som må skjøtes.

Lenke til kommentar

Med fjernkontroll får du bare tatt bilde forfra, da den infrarøde mottakeren er der man holder de resterende fire fingrene, når det gjelder EOS 400D hvertfall

Suunto Postet 20/04-2007 : 08:07

Går nok å skjøte om du finner en skjøtekabel med rette pluggene.

 

Eller du kan kjøpe en billig snor(som i ledning)utløser med 5m ledning.

 

Eventuellt en (trådløs) fjernkontroll som ikke er avhengig av at du står foran kamera.

 

Kontakten er en 2,5 mm "Jack" tilkopling. Deler er å få kjøpt hos ELFA i Oslo. Lager en skjøreledning selv. Takk for innspill !

Lenke til kommentar
Kontakten er en 2,5 mm "Jack" tilkopling. Deler er å få kjøpt hos ELFA i Oslo. Lager en skjøreledning selv. Takk for innspill !

8450827[/snapback]

Det var det jeg hadde tenkt å foreslå til deg. Husk at du må ha treledete 2,5 mm minijackplugger for å kunne trykke knappen halvt ned for å låse fokus. Du kan bruke toledete plugger også, men da tar kameraet bilde med en gang du trykker knappen halvveis ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...