Gå til innhold

Finner ikke harddisken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat lagt inn windows. Så skulle jeg legge inn hovedkort-driveren. Så ville ikke cd-rommet mitt kjøre cd`en, så jeg tenkte å reboote. Og når jeg skal starte opp igjen, står det jeg skal sette inn hard-disken og trykke enter. Og mens jeg skulle reboote satt jeg harddisken på plass inn i pcen igjen (hadde den ute,pga av IDE kabelen var litt stram). Så prøvde jeg å ta ut disken,slik som pcen starta opp. Men den finner fortsatt ikke disken. Hva er feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har akkurat lagt inn windows. Så skulle jeg legge inn hovedkort-driveren. Så ville ikke cd-rommet mitt kjøre cd`en, så jeg tenkte å reboote. Og når jeg skal starte opp igjen, står det jeg skal sette inn hard-disken og trykke enter. Og mens jeg skulle reboote satt jeg harddisken på plass inn i pcen igjen (hadde den ute,pga av IDE kabelen var litt stram). Så prøvde jeg å ta ut disken,slik som pcen starta opp. Men den finner fortsatt ikke disken. Hva er feil?

8415661[/snapback]

slå av pc'n dra ut alle ide kablene sett de på igjen (og på rett disk/dvd/cdrom) start den?

Skrevet

Har satt de ut og inn et par ganger, står fortsatt at jeg må sette inn disken.. Har også prøvd å bytte slave og master(og fiksa det i bios) funka ikke.

Skrevet
Har satt de ut og inn et par ganger, står fortsatt at jeg må sette inn disken.. Har også prøvd å bytte slave og master(og fiksa det i bios) funka ikke.

8416000[/snapback]

reeset cmos og bios.

Skrevet
tusen takk :) det funka!

8418082[/snapback]

det var bra. jeg var ikke helt sikker hva som kunn gjøres. men det var bra det funka :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...