ådne Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Har noen gode forslag til hvordam man kan bli bedre å synge mens man spiller intrumenter som gitar, piano og bass? Prøvde dette her om dagen og slet endel på noen sanger så jeg tar i mot tips med stor takk
jacoP Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Det er vell bare å øve! Øvelse gjør mester Du kan eventuelt øve på deler av sangen! F eks lære deg refrenget på sangen først og så versene...
ådne Skrevet 18. april 2007 Forfatter Skrevet 18. april 2007 Du har vel forsåvidt et godt poeng der Eneste er at det er en sang jeg ikke bare klarer å spille mens jeg synger, så jeg bare lurte på om det var noen øvelser utenom det å bare øve
Mr. Bojangles Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Tja, en fordel er jo å kunne sangene godt. Selv klarer jeg fint å spille og synge når jeg bare strummer, men det er værre med litt mer teknisk avanserte sanger. Er ikke så flink til å synge, så jeg tar det som et tegn på at jeg skal holde meg til gitaren.
jacoP Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Hmmm det beste tipset jeg kan gi deg er å bare øve på sangen! Syng den mange ganger slik at du kan den helt utenatt. Da mener jeg at du skal kunne den "så utenatt" at du klarer å synge den uten å tenke. Da trenger du bare konsentrere deg om spillingen og sangen går av seg selv!
Windkin Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Hvis du kan hele sangen på gitar og vokal hver for seg vil det nok være mye lettereå klare begge tingene sammen.
ådne Skrevet 19. april 2007 Forfatter Skrevet 19. april 2007 Kan allerede dette... Er å sette dem sammen som er problemet
ponnikos Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Du kan prøve å gjøre andre ting mens du spiller sangen du skal synge til - lese noe, føre en samtale med andre eller se på tv. Da blir du generelt flinkere til å fokusere på andre ting mens du spiller og å synge samtidig som du spiller burde gå greiere.
Klauz Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Sett deg ned med gitaren F.eks. Og spill en trall, finn på noe.. Sett sammen noen akorder og lag et "RIFF" hvis vi kan kalle det det. Syng til, ferdig. Men er man ikke så flink på gitaren begynner man å tenke og mister fokusen på sangen og det går ikke så bra... men når fingrene kjører automatisk da går resten lett.
olek21 Skrevet 29. april 2007 Skrevet 29. april 2007 Jeg pleier å lære meg sangen på gitar\piano først, for å så begynne å synge. Og da må jeg spille den en del ganger og lære meg det utenat.
Blutbad Skrevet 7. mai 2007 Skrevet 7. mai 2007 Grunnen til at du misslykkes er sannsynlighvis at riffet du spiller til går i et mønster som er i "forandring" hele tiden. Prøv å synge til riff som spilles med konstante slag i samme takt. eks 4/4 = 1/8 1/8 1/8 1/8 1/8 1/8 1/8 1/8
ådne Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Skrevet 7. mai 2007 Det er ikke et særlig stort problem å klare å synge i en slik takt som du beskriver, men derimot som du også sier er det når sangen ikke går i dette vanlige mønsteret, men et mer uvanlig et...
LeLiLa Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Etter hva jeg gjorde: Du bør lære å kunne spille sangen 90% perfekt, sammen med originalen, etter at du klarer å spille i samme takten som sangen kan du den sikkert utenatt og hånden din gjør noen automatiske bevegelser, da er d bare å sette deg foran teksten å synge! Noe jeg gjør, funker alltid! tar rundt 2-3 timer å lære en sang..
ZenCo Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Jeg kan spille piano, bass, gitar og trommer samtidig som jeg synger. Hvertfall de sangene jeg kan, og de er noen lunde enkle å spille. På trommer kan de bare være vanskelige, men piano og gitar, og bass for den del trenger mer presishet.
madompa Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 (endret) Jeg kan spille piano, bass, gitar og trommer samtidig som jeg synger.8567844[/snapback] Ikke samtidig håper jeg? Har ikke noen generelle tips, men som mye annet; noen er flinkere til det enn andre. Noen klarer lett å synge og spille samtidig, mens andre klarer det ikke i hele tatt. Men uansett, øvelse gjør mester edit: skrivefeil Endret 8. mai 2007 av madompa
Srlndschps Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Å øve er vel som sagt før det beste tipset. Er ikke sikkert man blir flink til det, uansett hvor mye man øver, men man kan jo bli flinkere. Er jo slik at noen er flinke til å synge og spille samtidig, mens noen rett og slett ikke får det til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå