Gå til innhold

Asus A8Sc og/eller V2Je

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Dere finner begge på sidene til datakjeden:

A8Sc og V2Je

Jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med en eller begge av disse maskinene, og eventuelt kan gi meg litt mer informasjon enn det som står på datakjedens sider?

F.eks. linker til tester e.l., jeg har funnet lite info så langt.

A8Sc:

Denne er vel ment på Santa Rosa plattformen.. Såvidt jeg har skjønt er f.eks. T7100 prosessoren til Santa Rosa plattformen, men hvordan er denne klokket? Og hvor bra/dårlig er nVidia 8400 Go skjermkortet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett i at A8Sc har det nye brikkesettet til Intel basert på Santa Rosa. Det er den første pc'n jeg har sett med dette. Har søkt litt rundt og finner ingen andre butikker i Norge som har denne på sine sider.

Datakjeden hadde også F3Sv med samme prosessor men mere ram, 15,4" skjerm, kraftigere GPU og Vista Business.

Disse maskinene er også de første jeg har sett med mobil GPU med DX10-støtte. Er det noen som kan uttale seg om hvordan 8400/8600 yter? Synes ikke prisen var avskrekkende heller.

Skrevet (endret)

Jepp, og også hvordan Core 2 Duo T7100 yter.. "Tallet" (7100) ser jo bra ut, men er ikke dette bunnversjonen i den nye serien?

Mitt håp er vel egentlig at A8Sc er en "A8Js" med bedre batteritid (og litt tynnere pliiis? også 400g slankere? :innocent: ), og evt. noe svakere grafikkort (og kanskje gpu? :ermm: ) til en hyggligere pris..

Håper jeg på altfor mye? :p

EDIT: Google svarer, ser ut til at T7100 er klokket til 1.8GHz og "kun" har 2MB L2 cache..

Endret av Wetatron
  • 3 uker senere...
Skrevet

Må si disse Asus maskinenen frister, med DX 10 kort og core 2 duo.

ASUS F3Sv 15.4"WSXGA+, Go 8600, Core 2 Duo T7100,2GB,160GB,DVD±RW,WLAN/BT,VB

Pris: 14 654,-

ASUS A8Sc 14" WXGA+,NVIDIA Go8400,Core 2, Duo T7100,1GB,160GB,DVD±RW,WLAN/BT,VHP

Pris: 11 513,-

Har spørsmål til de som kan svare.

*Har Asus bra byggekvalitet, solid?

*Er skjermen bra?

*Er 6 cellers batteri lite, for hvor mange timer holder det for normal jobbing som skriving og surfing?

Skrevet

Ja, er veldig frista sjæl. Men disse er langt ifra lanseringsklare. Tåplig av Datakjeden å legge de ut så tidlig...

Skrevet

Ser psdata sier 30.05.07..Men skeptisk...Få håpe prisen ikke går opp, men så kommer vel straks andre merker med samme spec.

Gjest Slettet+32asd4f
Skrevet

Hvorfor er a8sc billigere enn a8js? Hvem bør jeg velge av de to? Til spill, film og musikk.

Skrevet

Klart svakere var vell å ta litt i. Go 8400 forventes å erstatte Go 7600 som er noe svakere enn Go 7700. Men at Go 8400 erstatter Go 7600 betyr nødvendigvis ikke at den yter på par med dette kortet. Det hadde vel i grunn vært noe underlig.

Gjest Slettet+32asd4f
Skrevet

takk. Men hva er fordelen med de nye CPU'ene? I følge psdata.no har den en t7300. Mens a8js har t7200. Er litt grønn på det området :blush:

Skrevet

T7300 vs. T7200 vet jeg ikke, tror de er rimelig like ytelsesmessig.. T7100 er litt svakere (1.8GHz vs. 2GHz).

MEN, på psdata står A8Sc oppført med WXGA oppløsning, som isåfall er 1280*800 eller deromkring, og det er jo ræva.. Så spørs det hvem som har rett (selv om jeg har sett noen pekepinner mot WXGA e.l. når jeg har googlet.. :/ ).

GeForce Go 8400 erstatter vel egentlig Go 7400 eller noe sånt? Og er i den ytelsesklassen. Go 7700 yter nok en del bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...