Gå til innhold

OL i Tromsø, hva er deres mening!


Anbefalte innlegg

Som de fleste vet vil den norske søkerbyen til vinter-OL i 2018 være Tromsø, hva synes dere om dette....

 

1. Synes dere det er verdt å bruke så mye penger på "bare" sport?

2. Hva positivt vil OL i Tromsø tilføre byen (Norge og Nord-norge) etter OL?

3. Finnes det noe negativt med OL i Tromsø bortsett fra at det koster mye?

4. Tror dere Tromsø får OL i 2018 i det hele tatt?

 

Nå er det slik at jeg er meget sportsintressert og til OL i fjor kjøpte jeg meg en stooor flatskjerm. Likevel er jeg i tvil om det er verdt å bruke så mye penger på ett sportsarrangament. Ja, vi har fattigdom, dårlige skole, dårlige sykehus og andre offentlige bygg, sykehuskøer, etc.

 

En annen spørsmål er, blir det mer penger på slikt om vi ikke får OL..... vel det tror ikke jeg. Sannheten er at bedriften Norge har penger til akkurat det vi vil.

 

Likevel må det kanskje ett OL til for å bedre infrastruktur og sportsanlegg oppe i nord.

 

PS. Er også i mot å bygge en opera til flere milliarder, opera er ikke mer kultur enn idrett i mine øyne :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Synes dere det er verdt å bruke så mye penger på "bare" sport?

2. Hva positivt vil OL i Tromsø tilføre byen (Norge og Nord-norge) etter OL?

3. Finnes det noe negativt med OL i Tromsø bortsett fra at det koster mye?

4. Tror dere Tromsø får OL i 2018 i det hele tatt?

 

1. Nei. Er mange andre ting i samfunnet man bør bruke disse pengene på.

2. Ingenting, egentlig. Se bare på Lillehammer...bortsett fra et par nye anlegg, som blir brukt til mye rart, ikke bare sport, så kan jeg ikke helt se at OL har ført til så veldig mye positivt. Men kanskje man kan få pyntet opp byen litt, og det trengs.

3. Egentlig ikke.

4. Nei. Grunnen til det er bl.a. transport. IOC har lært av det som skjedde ifm OL i Torino, og kommer ikke til å risikere noe lignende igjen.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Jeg er delvis motstander av OL i Tromsø nettopp på grunn av det dårlige transport opplegget og det faktum at mesteparten av hallene som kommer til å bli bygget ikke kommer til å bli brukt så mye i ettertid med mindre det flytter et par tusen sportsidioter hit.

 

Ellers er jeg for OL i Tromsø. Kan ikke tenke meg å ha OL i Oslo, det blir for dumt. Oslo har helt klart størst nytteverdi av OL i ettertid, men vinter-ol burde jo selvfølgelig holdes i Nord Norge hvor det faktisk er vinter i februar, ikke vår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...