Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en slår seg av...


Anbefalte innlegg

Heisann, har lest litt på diverse lignende problemer, men trenger likevel noen tips.

 

Dette er problemet:

 

Jeg har hatt maskinen inn på reparasjon - fikk harddiskkrasj, og skjermkortet tok kvelden, fikk jeg meg både ny HD og nytt skjermkort. Alt gikk smooth i en uke etter dette, men så begynte maskinen på mystisk måte å bare slå seg av.

 

Til å begynne med skjedde dette bare i forbindelse med spilling. Plutselig blir det bare svart, og PC'en slukner. Trykker på reboot knappen, men ingen reaksjon... slår over strømbryteren på PSU et par ganger... ingen reaksjon til å begynne med, men etter ca 1 min. VIPS! Back in business!

 

Dette har skjedd en del ganger, og det skjer i økende grad føler jeg. Enkelte ganger rebooter den også bare - altså den blir ikke stående helt død, men (prøver) å restarte (uten hell noen ganger).

 

I det siste har jeg lagt merke til når det hovedsakelig skjer. Jeg spiller et online multiplayerspill (skytespill) - spillet flyter bra, og jeg spiller vanligvis ferdig én runde eller to eller tre... men restarten/avslåingen skjer så og si alltid når én runde er over, og en annen runde skal starte. Altså når maskina begynner å loade det neste kartet som står for tur.

 

Maskina har også slått seg av ved ett annet tilfelle... da rett etter at jeg hadde brent ferdig en DVD.

 

Noen anelse om hva dette er for noe? Har sjekket temp på grafikk-kortet under spilling, og det virker ikke være noe spes høyt. 60 grader...

 

Har også gått inn i bios for å se på temp ved reboot... ikke noe kritisk nivå. Vært på rundt 40 hvis jeg husker rett...

 

Jeg sitter med følgende...

 

PSU på 540 W (Chameleon?)

Hovedkort fra ASrock

AMD Athlon 3700+

1,5 G minne

150 GB Raptor HD

PCI-E Geforce 6800 GS

 

Setter pris på tips og vink...

Endret av tschanke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...