GothicGuy Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 (endret) Hva burde man egentlig starte med? Tekst eller melodi først? Hvorfor? Det er kanskje bare smak og behag? Selv liker jeg å lage melodi, men jeg har aldri laget ordentlig hele sanger. Diskutere? Endret 14. april 2007 av GothicGuy
fbassbassbass Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 jeg liker å lage hele sangen først, og så sette tekst på den. synes det er enklere å lage tekst da
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 først detter det ut ett stk riff, så lage noe med trommer, bygge videre, når sangen er ferdig kommer vokalisten og legger på tekst og det som en vokalist gjør
Windkin Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 (endret) Jeg har ingen fast mal, men låtene ender stort sett opp med å bli laget på denne måten: 1. Kommer opp med en del gitar riff(spiller de inn) og legger trommer til riffene 2. Arrangerer ting i sammen med tanke på hvor jeg vil ha vokal, soloer og overganger. 3. Lager melodier. 4. Tekst. 6. Finpusser riffene og spiller de inn på nytt. 5. Finpusser trommer med overganger, fills osv.. 7. Legger til vokal, bass og evt piano/synth. Endret 15. april 2007 av Windkin
jacoP Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Et godt tips: Legg alltid på vokalen til slutt I hvert fall det jeg har gjort, og det har funket bra
Blutbad Skrevet 7. mai 2007 Skrevet 7. mai 2007 Meg og han andre dritten i bandet mitt pleier å gjøre alt hver for seg (funker nesten perfekt). Gjør jo selfølgelig også tekst til melodi, men blir overrasket over hvor godt det som oftest passer.
Programvare Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 Jeg lager ikke noe svære greier, men når jeg lager melodier o.l på piano, eller synth så starter jeg med å skrive opp en takt. Da er det veldig lett og lage riff
fluff Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Finnes allerede en tråd for dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=813801
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå