Gå til innhold

Høyfrekvent lyd fra Hiper'n!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kom hjem fra påskeferie og slo på pc'n. Den slo seg såvidt på før den slukket helt og jeg hørte en høyfrekvent lyd fra PSU :ohmy: . Dro ut alt av kabler og prøvde å se om noe var galt, men vet ikke helt hva jeg skal se etter. Når jeg så prøvde å sette i strømkabelen og slo på PSU kom den samme lyden og når jeg tok i kabinettet fikk jeg strøm i meg.

 

- Er det noen som har vært borti det samme? er det noe jeg kan gjøre? eller må den sendes inn til netshop (der jeg kjøpte den)?

 

- Kan noen av de andre komponentene tatt skade av dette?

 

PSU: Hiper Type-R 580

 

Før jeg reiste hjem til Norge på påskeferie slo jeg av støpselet pc'n var koblet til. Har hatt PSUen i underkant av 1,5 år.

 

håper noen har noen råd!

Endret av Oogie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OI, det høres ut som du har en ødelagt psu ja. Det er nok best å sende hele maskinen inn til netshop så får de finne ut og reparere feil.

 

Hvis du får strøm ideg når du tar i kabinettet er det noe alvorlig galt, og sannsynligvis er flere komponenter røket. muligens alle. for hvis du kjenner spenningen må den være over ca 30-40 volt og hvis du fikk deg en skikkelig karamell er den nok 230 volt.

 

Hvis du hadde brukt en jordet stikkontakt ville jordfeilbryteren slått ut.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke noe kraftig støt i meg, det var som en svak pirring.. Men dersom det viser seg at flere komponenter er ødlagt, vil jeg kunne søke om erstatning fra Hiper?? og vil det evt lykkes (noen som har vært i lignende situasjon)??

 

har ingen mulighet for å teste noen av de andre komponentene. Bor i Danmark og vil helst slippe å sende inn hele pc'n...

 

Ingen knitring.. bare en høyfrekvent pipelyd.

Endret av Oogie
Lenke til kommentar

Hei.

Har akkurat samme problemet. Men jeg fikk ikke noe støt i meg. Min PSU røk rett før påska. Og nå får jeg bare en høyfrekvent lyd når jeg slår den på. Men maskinen funker ikke. Jeg har hatt denne psu'en i snart 2 år.

 

Er det mulig å sende den inn nå eller er det for sent?

Lenke til kommentar

Hei, har akkurat samme problem som deg, heldigvis er det 36mnd garanti på disse... Jeg kjøpte min i 2005 på www.komplett.no, går nå og venter en ny i posten under garanti. Tror det er nok at du plukker ut stømforsyninga og returnerer den til der du kjøpte den, be om å få et returnr.

Lenke til kommentar

Du er ikke alene, har samme PSU med samme problem. Komplett har fått den igjen, og de fant feil på den. De overfører penger på min konto, men sitter igjen med følelse av litt dårlig kundebehandling.

Jeg har jo betalt frakt når jeg fikk den + frakt når jeg sendte den inn igjen. Det var ikke noen spørsmål om jeg ville ha en annen PSU av dem igjen (ser de er tom for hiper r 580) Kunne vel ringt de, men orket ikke.

 

Har nå bestilt Corsair 620w et annet sted.

Lenke til kommentar
Du er ikke alene, har samme PSU med samme problem. Komplett har fått den igjen, og de fant feil på den. De overfører penger på min konto, men sitter igjen med følelse av litt dårlig kundebehandling.

Jeg har jo betalt frakt når jeg fikk den + frakt når jeg sendte den inn igjen. Det var ikke noen spørsmål om jeg ville ha en annen PSU av dem igjen (ser de er tom for hiper r 580) Kunne vel ringt de, men orket ikke.

 

Har nå bestilt Corsair 620w et annet sted.

8492949[/snapback]

 

Hadde du lest det som stod i mailen du fikk fra komplett hadde du sett at du skulle ta vare på kviteringen på hva du hadde betalt i frakt slik de kunne dekke returfrakten... Jeg får tilbake full pris, +frakt og returfrakt... Får igjen totalt 1200kr, bestilte meg en ny nesten samme sort til 749kr...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...