South_Bridge Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 Jeg har en stringen, "C:\mappe\mappe\fil.txt" og jeg skal åpne den ved å lese denne stringen inn som url. Jeg gjør da: URL url = new URL(string); Jeg får da error: "Unknown protocol: c" og jeg at strengen min er tolket feil... på en eller annen måte er strengen min tatt for å være protokoll i steden for path. Hvordan fikser jeg det?
gunnard Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 Tenker du på å lage et applet som skal lese fra maskina den blir kjørt på trenger du nok å signere appletet. Er det bare en frame kan du bruke BufferedReader til dette..
South_Bridge Skrevet 14. april 2007 Forfatter Skrevet 14. april 2007 Om jeg feks har et dokument på min datamaskin, og jeg lager strengen: String dokument = "C:\Docs\fil.txt" Jeg skal da ved en handling bruke dokument , men trenger da å "konvertere" den til URL slik at den fungerer slik jeg har tenkt det. Hjalp det?
hockey500 Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 her er et forslag fra en som aldri har programmert i java før: endre \ til /, og gjør noe slik: Url url = new Url("file:///" + string); ville ikke det funka?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå