Gå til innhold

Ny laptop, Acer eller HP?


Anbefalte innlegg

Hei, en kamerat av meg har tenkt å skaffe seg en bærbar pc og han lurer på om han brude kjøpe en Acer eller en HP. Han har tenkt å ha den til både arbeid (skole++) og spill og den brude være slitesterk.

 

Hvilken pc er mest ideel av Acer eller HP og hvilken er best melom forholdet av ... sorry for link, men han visste ikke hva de het :p.

 

Han takker for svar, ;).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale Acer utfra min erfaring. Hadde en HP Pavilion fra dv6000 serien, men hovedkortet gikk i stykker. Vet at det er et ganske vanlig problem med disse maskinene, Expert hadde 2 andre som skulle sendes tilbake pga akkuratt samme problem. Acer er perfekt til skolearbeid og lignende, pluss den ikke går fort i stykker ;)

 

Edit: Har også erfart at Acer har bedre støtte for Linux, min maskin taklet f.eks ikke APIC.

Endret av mhbakke
Lenke til kommentar

da må jeg være stikk motsatt av de fleste andre som har svart jeg da.

Kjøpte i mai 2005 en Acer Travelmate 8000 serien husker ikke akkurat hva den heter nå, denne kosta da 15999 kroner og hadde disse spesifikasjonene: Intel Centrino. 1024 mb ram ati radeon x600 skjermkort med 256 mb ram 80 gb harddisk 15.4 " skjerm husker ikke hvor stor den prosessoren var men var centrino det veit jeg. skal se om jeg kan finne ut hvilken 8000 serie det var har sikkert kvittering et eller annet sted, men uannsett jeg hadde så utrolig mye problemer med denne pcen, først røk harddisken, fikk igjen og tok ikke lang tid før de måtte bytte hovedkort også. ja fikk den tilbake igjen og brukte den i ca 1.5 måned før hovedkortet røk igjen. Syntes dette var litt merkelig da det skjedde andre gangen, til tross for at pcen fra min side kun hadde stått på skrivepulten under bruk og mista den hadde jeg ikke. Men begerat var fullt da skjermen røk på den 3 uker etter 2 gangen hovedkortet konka. Da fikk jeg hevet kjøpet og titta litt rundt og fant Hp zd8185 som jeg var ganske fornøyd med, var ganske stor og med 3.2Ghz P4 cpu i en bærbar så var den ikke akkurat stille og den har fulgt meg noen år nå til jeg kjøpte dv9041 som jeg også er veldig fornøyd med. har også en annen hp laptop en nx6310 til 5000 kr og den ble jeg mektig imponert over fra å være en så billig pc, byggekvalitet manglet det ikke på. Så jeg har vært veldig fornøyd med hp, og tror ikke jeg velger acer igjen.

Lenke til kommentar

Acer har aldri hatt en Travelmate 8000 med X600, de ble bare levert med ATI 9700 som råeste alternativ.

 

Travelmate 8100 har X700, så kan se for meg at det er denne du mener?

 

 

Uansett, når en maskin trøbler så blir det ofte problemer videre, men som du selv sa så var det ikke noe problem og heve kjøpet, så det var jo forsåvidt bra av Acer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...